Kserokopiarki to urządzenia, które przydają się na co dzień nie tylko w biurach, ale i w wielu innych firmach. Często są to urządzenia, z których korzysta większa ilość pracowników. W związku z tym są dość silnie eksploatowane. Warto mieć na uwadze, że taki sprzęt jest dość kosztowny, więc jego regularny serwis może przede wszystkim zdecydowanie ograniczyć nam firmowe koszty.
Co da nam regularny serwis kserokopiarek?
Jedną z głównych zalet, jeśli chodzi o serwis kserokopiarek, jest wspomniana wyżej oszczędność. Sprawdzanie stanu urządzenia, wymiana zużytych elementów, to podstawa dla dłuższego działania sprzętu. Poza tym zyskujemy również większą pewność w kwestii jej niezawodności. Ma to szczególnie duże znaczenie właśnie w firmach, gdzie z takiego sprzętu korzysta większa ilość osób. Wówczas zdecydowanie łatwiej o uszkodzenie lub awarię. Najlepszym wyjściem jest stała współpraca z firmą zajmującą się serwisem tego rodzaju urządzeń. Wówczas będą nas regularnie odwiedzać i dbać o stan sprzętu.
W biurach, firmach transportowych, a nawet w sklepach drukarki i maszyny ksero przydają się każdego dnia. Nawet jeśli dokumentów nie jest bardzo dużo, to jednak bieganie za każdym razem do specjalnego punktu, który wcale nie musi znajdować się blisko, może być bardzo kłopotliwe. Dlatego kluczowa jest tu sprawność sprzętu, o który wszyscy powinni odpowiednio dbać. Może więc warto wprowadzić określone zasady związane z użytkowaniem.
Jak często serwisować kserokopiarkę?
Zdaniem przedstawiciela firmy Xerocomp, która zajmuje się serwisem urządzeń kserujących, jest to uzależnione od poziomu ich eksploatacji. Jeśli urządzenie pozostaje przykładowo jedynie do dyspozycji dwójki kierowników, to będzie się wolniej zużywać niż taka ustawiona np. w dużej przestrzeni biurowej, gdzie korzysta z niej 20 czy 50 osób. Zwykle stan kserokopiarki poleca się sprawdzić raz na miesiąc, szczególnie przy silnej eksploatacji, można wtedy także wymienić tusze i zapewnić jej sprawną pracę.