Outsourcing informatyczny stał się obecnie bardzo popularną usługą wśród przedsiębiorstw. Jeśli w nią zainwestujemy, nie musimy już zatrudniać informatyka w firmie, a pomocy w zakresie branży IT może udzielić profesjonalista z zewnątrz. Zakres outsourcingu IT obejmuje pełną obsługę informatyczną danej firmy albo wybrane usługi, np. ochronę danych przed zniszczeniem, serwisowanie urządzeń lub usunięcie awarii komputera.
Co wchodzi w skład outsourcingu informatycznego?
Outsourcing IT to wsparcie informatyczne, którym zajmują się firmy zewnętrzne, mające na swoim koncie wieloletnie doświadczenie w branży informatycznej. Zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwo może skorzystać z takich usług. Usługa outsourcingu informatycznego dla firm posiada mnóstwo zalet, również tych finansowych.
Każde przedsiębiorstwo samo decyduje, z których usług chciałoby skorzystać. Warto dobrze się z nimi zapoznać, ponieważ ich zakres jest bardzo obszerny. Wśród nich najczęściej firmy decydują się na administrowanie siecią i serwerami, szeroko pojęte doradztwo IT, tworzenie stron i aplikacji, aktualizację oprogramowania, usuwanie awarii dotyczących sprzętu, ale i oprogramowania, archiwizację danych. Jednak zakres outsourcingu dobiera się indywidualnie przez firmą zlecającą.
Szczególnie ważny jest outsourcing informatyczny dla placówek medycznych. Do usług w tym zakresie, oprócz standardowej oferty, można zaliczyć także przygotowanie dokumentacji aktualizacyjnej oraz rozliczenie kontraktu NFZ.
Dlaczego warto korzystać z outsourcingu informatycznego?
Outsourcing IT dla firm przyczynia się do oszczędności. Przedsiębiorstwo nie jest zmuszone do zatrudnienia informatyka, czyli nie ponosi kosztów jego utrzymania, co jest bardzo znaczące zwłaszcza w przypadku niewielkich firm. Dzięki wykwalifikowanym profesjonalistom z zewnątrz możemy liczyć na pomoc informatyczną w każdej chwili.
W wyniku nieustannego nadzoru i reakcji na pojawiające się błędy, można zmniejszyć koszty odpowiedniego utrzymania sprzętu informatycznego. Jedną z największych zalet outsourcingu IT jest sprawne reagowanie przy ewentualnej awarii. To nieodzowny atrybut, gdy pojawia się poważna usterka w systemie informatycznym firmy.
Bardzo ważnym aspektem jest możliwość szkolenia pracowników z obsługi urządzeń komputerowych. Kadra z zewnętrznej firmy informatycznej przekazuje bardzo przydatną wiedzę, np. jak zareagować w momencie pojawienia się poszczególnych komunikatów, jak zarządzać sieciami, itp. Możliwość zdobycia tak ogromnej wiedzy informatycznej jest wartością zdecydowanie nie do przecenienia.
Gdzie znaleźć firmę informatyczną, która zadba o outsourcing IT w placówkach medycznych? Profesjonalistów z tego zakresu znajdziemy w Fiducia Usługi Informatyczne Anna Młodawska, z siedzibą w Kielcach.