Prawdopodobnie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, że żadna współczesna firma nie może funkcjonować bez nowoczesnego i wydajnego sprzętu biurowego. Można oczywiście kupić go na własność, jednakże często lepszym rozwiązaniem jest jego dzierżawa. Czytając ten artykuł, poznasz kilka zalet tego rozwiązania, co być może pomoże ci w podjęciu decyzji.
Aspekty finansowe
Przede wszystkim kupno sprzętu wiąże się z dużym jednorazowym wydatkiem, podczas gdy za dzierżawione urządzenia płacimy comiesięczną opłatę. Jest to więc znacznie mniejsze obciążenie finansowe, co ma szczególne znaczenie w przypadku nowych firm, które dopiero zaczynają działalność. Możemy oczywiście zakupić urządzenia na raty, jednakże wówczas niepotrzebnie się zadłużamy, a oprócz tego tracimy możliwość uzyskania pożyczki na bardziej niezbędne inwestycje. Warto również pamiętać, że opłata dzierżawna wlicza się do kosztów uzyskania przychodu, dzięki czemu możemy zmniejszyć sumę płaconego podatku. Co więcej, z własnego sprzętu będziemy prawdopodobnie korzystać tak długo, aż całkowicie odmówi on nam posłuszeństwa. Firmy dzierżawiące urządzenia biurowe, na przykład Ide, będą dostarczać nam najnowsze urządzenia na rynku, a jeśli te się zestarzeją, zostaną wymienione. Dzięki temu cały czas możemy pracować na najnowszym dostępnym sprzęcie, co zwiększa naszą wydajność w realizacji zleceń dla klientów.
Wsparcie w użytkowaniu
Poza samym sprzętem umowa dzierżawy drukarek i innych biurowych urządzeń obejmuje jeszcze szereg dodatkowych usług. Po pierwsze produkty zostaną do nas dostarczone, podłączone i skonfigurowane, przez co możemy z nich od razu korzystać. Ponadto firma dzierżawiąca często zobowiązuje się również dostarczać nam zużywalne komponenty takie jak tonery czy tusze, a stare pojemniki zostaną zabrane i zutylizowane. Jakby tego było mało, zyskujemy także dostęp do usług wsparcia, na wypadek jakichkolwiek problemów z dzierżawionym sprzętem. Mowa tu rzecz jasna o serwisowaniu uszkodzonych urządzeń, ale także o pomocy konsultantów firmy w przypadku mniejszych usterek, takich jak błędy w oprogramowaniu czy aktualizacje sterowników. Tym sposobem wszystko, co związane z funkcjonowaniem sprzętu bierze na siebie wydzierżawiający, a my możemy w pełni poświęcić się właściwej pracy firmy.