Infrastruktura kolejowa w Polsce od kilku lat się rozwija, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Tory, po których poruszają się pociągi i tramwaje, wymagają remontów. Szyny, podkłady i rozjazdy podlegają ciągłej wymianie, a podtorza naprawie, natomiast podsypka wymaga oczyszczania, uzupełnianiu i zagęszczania. Szeroko pojętym budownictwem kolejowym zajmują się wyspecjalizowane firmy jak np. Toreliusz Piotr Gawlik.

Infrastruktura kolejowa wykonywana przez Toreliusz Piotr Gawlik

Infrastruktura kolejowa w Polsce rozwija się, ale potrzeba wielu lat, żebyśmy mogli korzystać z wygodnych połączeń. Dzięki wyspecjalizowanym firmom takim jak m.in. Toreliusz Piotr Gawlik, możemy liczyć na budowę i przebudowę torów kolejowych, wymianę rozjazdów pojedynczych podkładów oraz naprawę mocowań, poprawę izolacji torowisk, prace przy przejściach kolejowych, w tym naprawa nakładek bitumicznych. Wykwalifikowana kadra pracownicza zajmuje się nie tylko budową torów, ale również robotami ziemnymi, komunikacją i zabezpieczeniami ruchu kolejowego.

Budownictwo kolejowe jest w fazie rozbudowy, co cieszy polskie społeczeństwo, które czeka na wiele nowych połączeń oraz przywrócenie fragmentów zlikwidowanych przed kilku laty. Remontów wymagają nie tylko torowiska, ale także: mosty, przepusty, przejścia dla podróżnych i wiele innych miejsc

– mówi ekspert.

Czym jest podsypka i tłuczeń?

Materiały skalne: granit, bazalt, sjenit i dolomit są kruszone, by mogły zostać umieszczone między torami. Tłuczeń ma za zadanie utrzymanie drewnianych podkładów torów kolejowych w miejscu. Kamienie umieszczane przez Toreliusz Piotr Gawlik lepiej sprawdzają się niż beton, gdyż dobrze przenoszą wibrację, rozkładają ciężar pociągu i nie pękają. Podsypka zapobiega tworzeniu się dużych kałuży między torami i ogranicza hałas oraz zapobiega porostowi traw i chwastów. Kamieniami zabezpiecza się podtorze, zasypując siatkę przestrzenną, instalowaną do podłoża. Ich wykorzystanie na kolei jest bardzo szerokie.