Wybór mebli do biura to nie taka prosta sprawa. Muszą one spełniać ogrom zadań: być wygodne dla pracowników, estetyczne, zajmować konkretną ilość miejsca, a równocześnie posiadać odpowiedni stosunek jakości do ceny. Nie jest to łatwe zadanie, a zakupy tego typu robi się raz na wiele lat, dlatego trzeba je dokładnie przemyśleć. Jak i czym umeblować biuro? Gdzie kupuje się meble dla firm?
Wysoka jakość inwestycji
Meble do biura to inwestycja na lata. Z reguły są droższe, niż te do domu, ale też mają do spełnienia inne zadania. Ważne, by nie kupować tanich biurek czy szaf ze sklejki, tylko szukać trwałych rozwiązań, które przetrwają nawet kilkanaście lat codziennego, intensywnego użytkowania. Meble biurowe muszą znosić wysokie obciążenia, różne przyzwyczajenia użytkujących je pracowników, a równocześnie być łatwe do utrzymania w czystości. Nie da się osiągnąć tych parametrów, nie nastawiając się na większy wydatek.
Określenie przestrzeni
Dobierając meble do biura trzeba przede wszystkim wstępnie zaprojektować przestrzeń. Trzeba odpowiedzieć sobie na pytania, ile pracowników będzie zajmowało jeden pokój, w jakich miejscach będą ustawione biurka, jak pojemna musi być szafa. Warto wziąć pod uwagę, czy pracownicy mają się ze sobą komunikować, a więc czy powinni być zwróceni do siebie twarzami, czy wchodzące do pomieszczenia osoby postronne powinny mieć wgląd na to, co dzieje się na ekranie czy blacie biurka, czy wręcz przeciwnie – w pokoju będą tworzone swego rodzaju boksy. Ustawienie mebli biurowych będzie miało ogromne znaczenie przy wprowadzaniu niektórych modeli zarządzania.
Zadbanie o pracowników
Meble biurowe muszą być dla pracowników wygodne. Powinny mieć więc optymalną wysokość, żeby przy wielogodzinnej, siedzącej pracy nie wpływały negatywnie na kręgosłup. Powinny także uwzględniać miejsce na nogi oraz – ewentualnie – dodatkowe miejsce na dokumenty (np. poprzez chowaną klawiaturę komputera). Powinny być ustawione tak, aby pracownik miał w pomieszczeniu dostęp do naturalnego oświetlenia, ale nie blisko grzejników, których ciepło w zimie może np. powodować senność.
Dobrze dobrane meble biurowe wpłyną więc na wydajność zespołu. Warto przed podjęciem ostatecznej decyzji przejrzeć szeroką ofertę producenta mebli profesjonalnych Grupa Trams Sp. z o.o.. Posiadają oni wysokiej jakości wyposażenie dla firm w optymalnych cenach.
Miejsce do przechowywania
Szafy czy regały w biurze muszą być przede wszystkim pojemne. Trzeba odpowiedzieć sobie na podstawowe pytanie: czy będą znajdowały się tam tylko dokumenty, czy też jakieś narzędzia, czy gadżety marketingowe. Najlepiej, gdyby były zabudowane pod sam sufit lub między sufitem a górną częścią szafy było miejsce na wysokość segregatora. Dodatkowe miejsce do przechowywania to także szafki w biurkach. Mogą być zamykane na klucz lub kłódki – tak samo, jak i drzwi szafy. Takie meble biurowe powinny być kupione szczególnie do działów zarządzających kadrą, księgowych i o strategicznym znaczeniu dla firmy.
Zapraszamy do współpracy z firmą Grupa Trams Sp. z o.o.! Znajdziesz ich we Wrocławiu w województwie dolnośląskim. Od 20 lat zajmują się produkcją mebli. Klienci doceniają ich za zaangażowanie – od zawsze stawiają na partnerskie relacje i indywidualne podejście. Nim zaproponują rozwiązania szyte na miarę potrzeb, chcą dokładnie poznać Twoje oczekiwania. Skontaktuj się z nimi w celu ustalenia szczegółów współpracy.