Czy wiesz, że zaniechanie systematycznej kontroli i remontów infrastruktury kolejowej może przyczynić się wykolejeń bądź – nawet – do katastrofy kolejowej? W związku z tym, osoby odpowiedzialne za utrzymanie szyn w dobrym stanie, powinny co jakiś czas zlecać firmie zewnętrznej wykonanie tego zadania. Przeczytaj, jakie są pierwsze objawy zużycia powierzchni kolejowej i sprawdź, na jakie aspekty zwrócić uwagę, wybierając firmę budowlaną do naprawy nawierzchni.

Dlaczego regularne badania i remonty są tak ważne?

Regularne badania infrastruktury kolejowej powinny obejmować kilka elementów. Są to przede wszystkim: szyny, złączki, podkłady oraz podsypki. Jest to ważne przede wszystkim ze względu na użytkowników trasy kolejowej – istotne jest ich bezpieczeństwo, czas dotarcia na miejsce i komfort jazdy. Zniszczone szyny nie tylko mogą przyczynić się do uszkodzeń maszyny, ale nawet do jej wykolejenia.  Można wiec wywnioskować, że kontrole z odpowiednią częstotliwością są niezbędne.

Pierwsze symptomy zużycia szyn

Szyny są najszybciej zużywającym się elementem infrastruktury kolejowej. Wynika to z faktu, że na styku koło-szyna kumuluje się bardzo dużo sił o charakterze dynamicznym – jest to związane z hamowaniem, niezrównoważonym przyśpieszaniem czy też dużym ciężarem pociągów. Nic więc dziwnego, że z czasem infrastruktura ulega eksploatacji. Pierwszymi, widocznymi symptomami, świadczącymi o nieprawidłowościach są przede wszystkim:

  • zużycie faliste,
  • zużycie boczne oraz pionowe,
  • uszkodzenia powierzchni tocznej w stykach szyn.
  • wyraźne rysy,
  • pęknięcia,
  • w poważnych przypadkach - występowanie złamań.

Zauważenie - nawet jednego – symptomu nie powinno być zignorowane – należy jak najszybciej skontaktować się z profesjonalistami, którzy wykonają dokładny przegląd.

Komu zlecić wykonanie kontroli i remontu?

Kontrolowanie oraz remont infrastruktury kolejowej to bardzo odpowiedzialne zadanie, zatem należy zwrócić uwagę na to, by prace wykonały wykwalifikowane, kompetentne  osoby. Najbardziej racjonalne jest w takim przypadku wynajęcie zewnętrznej firmy, która posiada wieloletnie doświadczenie w branży. Jedną z nich jest przedsiębiorstwo Meltor – funkcjonujące na rynku od 1989 roku. Dodatkowo, oferta firmy jest bardzo bogata. Specjaliści proponują nie tylko budowę, remont i przeglądy torów, lecz także zajmują się oni robotami antykorozyjnymi. Dzięki kompleksowości usług i doświadczeniu, zyskujemy gwarancję, że prace zostaną wykonane na najwyższym poziomie.