Outsourcing zarządzania nieruchomościami jest coraz bardziej popularny w Polsce. Oferują go specjalne biura zarządzania nieruchomościami, agencje obrotu nieruchomościami, a także spółdzielnie mieszkaniowe. Przykładem podmiotu, który podejmuje się administrowania budynkami spółdzielczymi, lokalami użytkowymi oraz obiektami wspólnot mieszkaniowych jest SM Świecie. Zarządza ona już ponad 112 nieruchomościami, w tym 26 wspólnotami mieszkaniowymi o łącznej powierzchni 185 tysięcy m2!

Dla kogo SM w Świeciu kieruje ofertę usług zarządzania nieruchomościami?

Oferta outsourcingu zarządzania budynkami jest oferowana przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Świeciu dla właścicieli lokali użytkowych, właścicieli całych budynków z lokalami użytkowymi, a także dla wspólnot mieszkaniowych, które tworzą osiedla bloków z wielkiej płyty, nowoczesnych apartamentów czy kamienic. Dodatkowo o pomoc w administrowaniu obiektami mogą prosić deweloperzy mieszkaniowi i wiele innych klientów instytucjonalnych z takich miejscowości jak: Świecie, Osie, Gródek, Sulnówko, Niewieścin oraz Sartowice.

Propozycja Spółdzielni Mieszkaniowej w Świeciu jest przygotowana zatem zarówno dla zarządców i właścicieli istniejących już budynków – również tych starszego budownictwa – jak i dla inwestorów, którzy planują budowę nowoczesnych, energooszczędnych i spokojnych osiedli mieszkaniowych. Zespół zarządców SM Świecie zawsze dostosowuje swoje usługi i model pracy do potrzeb oraz wymagań klienta, a zadowolenie mieszkańców jest dla tej Spółdzielni rzeczą priorytetową. Każdy może zatem przedstawić w trakcie współpracy swoje sugestie, pomysły oraz oczekiwania.

Zakres outsourcingu zarządzania nieruchomościami

Zakres outsourcingowej obsługi zarządzania i administrowania nieruchomościami przez Spółdzielnię w Świeciu jest bardzo szeroki. Klienci liczyć mogą na obsługę księgowo-prawną, obsługę techniczną, a także na organizację prac konserwacyjnych, nadzór nad pracami remontowymi oraz na nadzór inwestycyjny. Ponadto Spółdzielnia Mieszkaniowa w Świeciu prowadzi Spółdzielczy Ośrodek Kultury STOKROTKA oraz gwarantuje własny serwer do usprawnienia współpracy i dla komfortu obsługiwanych mieszkańców. Im gwarantowana jest też całodobowa pomoc na wypadek awarii np. energetycznych.

Jeśli chodzi zaś o uszczegółowienie oferty Spółdzielni Mieszkaniowej w Świeciu w ramach usług zarządzania i administrowania budynkami, zainteresowani liczyć mogą m.in. na:

  • negocjowanie lepszych warunków z dostawcami energii,
  • pomoc w obrocie nieruchomościami,
  • organizowanie prac ekipy sprzątającej,
  • prowadzenie inwestycji remontowych sprzyjających energooszczędności eksploatowania budynków,
  • prowadzenie księgowości wspólnoty mieszkaniowej wraz z raportami finansowymi i sprawozdaniami,
  • pomoc mieszkańcom w uzyskiwaniu dodatków mieszkaniowych i energetycznych,
  • organizowanie spotkań wspólnoty,
  • przygotowywanie regulaminów wspólnoty.

Zakres obowiązków jest znacznie szerszy, a współpraca ze Spółdzielnią Mieszkaniową w Świeciu to nie tylko sposób na komfortowe zarządzanie budynkami. Stała kooperacja przynosi klientom, w tym wspólnotom mieszkaniowym znaczne oszczędności. SM w Świeciu dba też o realizację opłacalnych inwestycji, często w oparciu o projekty UE wraz z dofinansowaniami. Profesjonalizm zarządców ze świeckiej Spółdzielni potwierdza zaś organ kontrolny Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Bydgoszczy, do którego przynależy SM w Świeciu.