Automatyczne napędy do bram wjazdowych od Mtm Serwis zostały zaprojektowane z myślą o zwiększeniu wygody użytkowania posesji. Decydując się na montaż bramy ręcznej musisz przygotować się na wychodzenie z pojazdu za każdym razem, gdy wjeżdżasz na teren posesji lub wyjeżdżasz poza jej obszar. Instalacja napędu daje Ci natomiast pełną swobodę i umożliwia obsługę zdalną… oczywiście do czasu pojawienia się pierwszych usterek.
Awaria napędu bramy – brak serwisowania
Napęd w bramie wjazdowej musi być poddawany gruntownym przeglądom technicznym. Codzienna eksploatacja sprzętu sprzyja zużyciu pomniejszych elementów, dlatego tak ważny jest regularny serwis. Aby zapobiec poważnej awarii eksperci z Mtm Serwis Bram Automatyka zalecają, aby przynajmniej raz w roku przeprowadzić profilaktyczny przegląd bramy i napędu. Równie istotna jest odpowiednia konserwacja zawiasów i elementów mechanicznych, oraz regularne stosowanie smarów zmniejszających opory, które występują w sposób naturalny podczas pracy. Samodzielne przeprowadzanie prac konserwacyjnych jest dość ryzykowne – zwłaszcza przy zastosowaniu lepkiego i gęstego smaru, który przyciąga piasek i kurz, prowadząc do pogorszenia pracy napędu.
Uszkodzenie siłownika bramy wjazdowej
Niedziałający pilot czy przerwa w dostawie prądu wymuszają samodzielne otwarcie bramy. W takim przypadku warto iść za radą pracownika Mtm Serwis Bram Automatyka i za każdym razem wysprzęglić bramę, czyli odłączyć napęd i dopiero potem otwierać bramę ręcznie. Niektóre nowoczesne systemy posiadają zabezpieczenia przed otwarciem bez wysprzęglenia, dzięki czemu nie ma ryzyka uszkodzenia napędu.
Innym poważnym problemem jest niedopasowanie siłownika do obciążenia. Jeżeli waga bramy jest wyższa niż ta zalecana przez Mtm Serwis Bram Automatyka istnieje ryzyko spalenia napędu. Warto przy tym dodać, że najbardziej narażone na uszkodzenia są napędy bram przesuwnych, dlatego najlepiej dobierać modele przystosowane do pracy z bramą o ciężarze 30% większym niż rzeczywisty.