Transport kolejowy uległ w ostatnim czasie znacznemu unowocześnieniu także w kontekście materiałów budowlanych stosowanych do budowy nawierzchni kolejowej, które są dostępne między innymi w ofercie firmy In-Tor s.c. Mowa tutaj zarówno o zupełnie nowych rozwiązaniach, jak i udoskonalonych wersjach tego typu surowców. Więcej na ten temat piszemy w poniższym artykule. Serdecznie zapraszamy do jego lektury.

Jakie są wymagania formalno-prawne w kwestii materiałów nawierzchni kolejowej?

Wysokiej jakości materiały do nawierzchni kolejowej takie, jak te dostępne w ofercie firmy In-Tor s.c., cechuje przede wszystkim pełna zgodność z wymogami formalno-prawnymi z tego zakresu. Kwestie tego typu mówią, jasno, iż przed wprowadzeniem materiałów nawierzchni kolejowej do użytku należy przygotować odpowiednią dokumentację. Na koniec natomiast trzeba przeprowadzić szereg badań zakończonych procedurą oceny zgodności. Jak mówi nam bowiem specjalista z firmy In-Tor s.c.:

Systemy przytwierdzeń, szyny, a także podkłady wprowadza się do obrotu pod warunkiem przyznania deklaracji zgodności WE, która jest wystawiana na podstawie oceny zgodności przeprowadzanej według TSI.

Pracownicy firmy In-Tor s.c. posiadają ogromne doświadczenie w branży kolejowej. Przedsiębiorstwo to funkcjonuje bowiem na rynku już od 1994 roku, co przekłada się na wysoką jakość oferowanych produktów oraz bogaty asortyment.

Najważniejsze materiały nawierzchni kolejowej

Wśród najważniejszych materiałów nawierzchni kolejowej wyróżniamy przede wszystkim szyny. Ten element jest obarczony precyzyjnymi wymaganiami technicznymi podyktowanymi normą techniczną obowiązującą niemal w całej Europie. W Polsce używa się szyn typu 60E1 oraz 49E1 wykonanych ze stali gatunku R260. Ponadto, w ofercie firmy In-Tor s.c. znajdą Państwo także wysokiej klasy systemy przytwierdzeń (m.in. popularnego typu SB), podkłady (PS-94, PS-93 i PS-83) oraz podrozjazdnice (strunobetonowe typu SP-93 czy SP-06) wykonane m.in. z wysokiej klasy drewna dębowego, bukowego czy sosnowego.