Telewizor, komputer, kamera, DVD jest praktycznie w każdym domu. Nie sposób sobie wyobrazić życie bez sprzętu elektronicznego. Problem jest jednak taki, że po gwarancji zaczyna się psuć. Eksperci mówią o postarzaniu produktów, producenci natomiast bronią się, twierdząc, że jest to nieprawda. Fakt jest jednak taki, że musimy naprawiać lub kupować nowy sprzęt.
Czy postarzanie produktów jest mitem?
Sklepy ze sprzętem RTV pękają w szwach. Możemy kupić telewizor, komputer, DVD, kamerę czy inne urządzenia elektroniczne w dowolnej chwili. Wchodzimy do marketu i po chwili wychodzimy z wybranym produktem. Jest to oczywiście wielki plus naszych czasów. Może nas spotkać rozczarowanie, ponieważ po okresie gwarancji musimy wybrać się ponownie nas zakupy, bo aparatura przestaje działać. Pojawiło się sporo programów i artykułów na temat postarzania towarów przez producentów, by zmusić konsumentów do zakupu nowych artykułów. Jest w tym sporo prawdy, skoro plazma nie włącza się już po upływie trzech lat od nabycia. Proponowane są nawet dodatkowe ubezpieczenia na przedłużenie gwarancji produktów. Zamiast wydawać pieniądze na nowe urządzenia, udajmy się do serwisu Trav Naprawa Sprzętu RTV, który usunie usterkę.
Dlaczego warto naprawiać sprzęt elektroniczny?
Współczesnych urządzeń i systemów nie zreperujemy samodzielnie z uwagi na ich innowacyjność. Nie warto wyrzucać sprzętu i kupować nowego, skoro można oddać do serwisu i po kilku dniach, a nawet wcześniej odebrać zreperowany. Nie marnujmy pieniędzy i nie pozwólmy sobą manipulować. Punkty świadczące naprawy elektroniki nie narzekają na brak klientów. Coraz więcej osób decyduje się korzystać z ich usług, ponieważ można sporo zaoszczędzić. Utarło się, że zreperowanie jest nieopłacalne, dlatego gros osób kupowało nowe urządzenia elektroniczne. Jak się jednak okazało, jest to zwykły mit, dlatego konsumenci starym zwyczajem, odwożą je za każdym razem do punktów serwisowych, które przedłużają żywotność artykułu.