W czasach PRL-u, naprawialiśmy wszystkie sprzęty. Dopóki była możliwość, telewizory, magnetowidy, magnetofony czy wieże HI-FI, oddawaliśmy do punktu napraw. Wynikało to z tego, że sprzęt był bardzo drogi, a także trudno dostępny. Opłacało się więc naprawiać. Dziś mamy na rynku ogromną ilość artykułów RTV, komputerów i aparatów fotograficznych w przystępnych cenach, więc wymieniamy na nowe, zamiast spróbować je naprawić.

Dawniej naprawialiśmy sprzęt.

W ubiegłym stuleciu, za czasów PRL w Polsce brakowało praktycznie wszystkiego. Sprzęt RTV był traktowany jako towar luksusowy, więc jeśli udało nam się zakupić kolorowy telewizor, aparat fotograficzny, wieżę HI-FI czy magnetowid, płaciliśmy za sprzęt bardzo dużo pieniędzy. Na telewizor kolorowy marki Jowisz musieliśmy odkładać cały rok. W całym kraju działały sklepy pod nazwą Pewex, a na Pomorzu Baltona, gdzie kupiliśmy za bony towarowe lub zagraniczną walutę, markowe produkty, w tym z branży RTV. Jeśli więc nabyliśmy tak wartościowy sprzęt, który kosztować bardzo drogo, nigdy go nie wyrzucaliśmy, tylko naprawialiśmy. Dziś wszystko się zmieniło, ponieważ towaru nie brakuje, a do tego jest w bardzo przystępnych cenach. Mało tego, nie musimy mieć nawet gotówki, ponieważ komputer, telewizor czy kino domowe, kupimy na raty lub na kartę debetową.

Awaria sprzętu pogwarancyjnego.

Telewizory, aparaty cyfrowe, kamery, odtwarzacze, nagrywarki DVD, sprzęt Hi-Fi kin domowych, monitory lub dowolny sprzęt elektroniczny, kupimy w każdej chwili. Nawet zamówimy przez Internet i produkty przywiozą nam do domu. Prosta i szybka możliwość zakupu sprawia, że w chwili awarii sprzęt po gwarancji, wyrzucamy, a w to miejsce kupujemy nowy. Nabywamy artykuły nowszej generacji i niekiedy w cenach promocyjnych. Tłumaczymy to nowymi funkcjami, lepszym odbiorem, gwarancją, w młodzieżowej gwarze nazywamy produkt „niezłym hiciorem”. Jest to oczywiście prawdą, ale jaką mamy gwarancję, że nowy sprzęt będzie działał dłużej niż 3 lata? Oczywiście żadnej. Warto więc oddać do Hit-Serwisu w Szczecinie telewizor po gwarancji, by zaoszczędzić pieniądze i odłożyć na lepszy sprzęt.

Naprawa sprzętu w serwisie.

Uszkodzone sprzęty wbrew pozorom warto naprawiać. Przede wszystkim dlatego, że może być drobna usterka, którą np. Hit-Serwis błyskawicznie usunie i usługa może kosztować np. 100 zł. Takie urządzenie służyć nam będzie jeszcze kilka lat. Zakład, który dokonuje napraw, udziela nam gwarancji na swoją usługę. Nie jest powiedziane, że już więcej nie wystąpi żadna awaria, ale dopóki jest możliwość, naprawiajmy sprzęty. Nie jest prawdą, że naprawa sprzętów elektronicznych przewyższa cenę pełnowartościowego produktu i jest nieopłacalna. Ten mit wynika z niewiedzy i zupełnej nieświadomości w tym temacie. Może oczywiście zdarzyć się, że awaria jest na tyle poważna, że elektronik, nie podejmie się jej usunięcia i sprzęt nadaje się tylko do recyklingu, ale takie sytuacje zdarzają się rzadko. Przestańmy wyrzucać urządzenia i zadłużać się, kierując się hasłami reklamowymi. Sprzęt audio – video - foto oddawajmy w ręce fachowców, którzy szybko i skutecznie, usuną usterki.