W czasach, kiedy płynność finansowa jest równie ważna jak relacja z klientem, ważne jest znalezienie złotego środka – takiego rozwiązania, które pozwoli nam odzyskać należność, nie narażając firmy na utratę klienta. Jak to zrobić?
Kontakt z klientem najważniejszy!
Przede wszystkim na początku warto zadbać o stały kontakt z klientem. Część z opóźnionych płatności wynika z przypadku – klient zapomniał, nie posiada danych do przelewu, dlatego warto zastosować działania prewencyjne w postaci przypomnienia o terminie płatności, zawierającego dane do przelewu oraz dane do kontaktu.
Zwykle właśnie stały kontakt z kontrahentem, wymiana informacji, przepływ danych oraz powiadomienia o aktualnym stanie finansów (nieuregulowane rachunki, błędy i inne) przynoszą oczekiwane i satysfakcjonujące rezultaty, a jednocześnie pozwalają zbudować pozytywny wizerunek wśród klientów.
Wsparcie profesjonalistów
Jeśli jednak należność nadal pozostaje niespłacona, warto rozważyć przekazanie sprawy do firmy zewnętrznej, która posiada odpowiednie narzędzia, wykwalifikowany zespół, wiedzę i doświadczenie w obsłudze tego typu spraw. Taką firmą jest firma Alektum, która wychodzi z założenia, że zawsze znajdzie się jakieś wyjście. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, jest w stanie określić prawidłowości rządzące zachowaniem klienta, ocenić rzeczywisty powód zaległości, sytuację finansową klienta oraz dobrać takie rozwiązanie, które pozwoli odzyskać należność, nie narażając wierzyciela na utratę klienta. Poprzez wybór najskuteczniejszego wyjścia z sytuacji, firma Alektum zapobiega popsuciu relacji wierzyciela z klientem oraz buduje wzajemne zaufanie.
Firma Alektum wykazuje się niskim współczynnikiem reklamacji, co dla wierzyciela powinno stanowić istotną kwestię przy powierzaniu swoich spraw. Znajomość specyfiki klienta ma ogromne znaczenie już w momencie układania action planu – dobierania narzędzi, które będą wykorzystywane podczas windykacji spraw tego wierzyciela, układania scenariusza działań, częstotliwości wykorzystywania poszczególnych narzędzi, następnie przy ustalaniu skryptu rozmów, wzorów wiadomości SMS, e-mail, wiadomości głosowych czy wezwań do zapłaty, przygotowaniu kontrargumentów, a wreszcie w samej rozmowie. Powyższe z kolei znacznie przekładają się na skuteczność podejmowanych działań.
Przy wyborze firmy zewnętrznej warto upewnić się, czy ma ona doświadczenie w obsłudze tego rodzaju spraw i czy odpowiednio zadba o nasze sprawy poprzez odzyskanie dla nas pieniędzy i budowanie pozytywnego wizerunku w oczach naszych klientów.