Na samochody z automatyczną skrzynią biegów decyduje się coraz więcej osób. Nic dziwnego, ponieważ zapewnia ona niezwykle komfortową jazdę. Często na takie rozwiązanie stawiają osoby, które głównie jeżdżą po mieście, ale także ci, którzy robią duże przebiegi na trasach szybkiego ruchu. Jednak tak jak w przypadku wielu mechanizmów, czasami może dojść do awarii takiej skrzyni. Jak ją rozpoznać? Na co zwrócić uwagę? Zapraszamy do lektury!

Wycieki oleju

Istnieje wiele różnych oznak, informujących o złym stanie „automatu”. Zbyt brawurowa i agresywna jazda czy niezmienianie oleju w przekładni może doprowadzić do problemów z automatyczną skrzynią biegów. Dlatego, gdy kupujemy używany samochód z tego typu skrzynią, powinniśmy szczególnie uważać. Już w trakcie jazdy próbnej, możemy zauważyć pierwsze objawy zużycia skrzyni. Wycieki oleju mogą dać nam sygnał, że któreś z elementów skrzyni zostały uszkodzone. Mowa tutaj np. o uszczelniaczach, które mogą powodować owe wycieki.

Metaliczne odgłosy i szarpanie

Warto na pewno zwrócić uwagę na konwerter automatycznej skrzyni biegów, który pełni rolę sprzęgła hydrokinetycznego - przekazuje moment obrotowy z jednostki obrotowej. I tutaj najczęściej pojawiającą się przyczyną awarii tego elementu jest uszkodzenie łożyska. W jaki sposób to rozpoznać? Objawem mogą być dziwne dźwięki wydobywające się ze skrzyni (tarcie metal o metal). Dlatego, gdy zauważymy, że automatyczna skrzynia biegów w naszym samochodzie nie pracuje prawidłowo, to powinniśmy pomyśleć o wybraniu się do sprawdzonego specjalisty, tj. firma KG-MOTUS z Sielca. W tym miejscu możemy liczyć na profesjonalną naprawdę przekładni automatycznych.

Oczywiście najgorszym objawem niesprawnej skrzyni automatycznej jest z pewnością szarpanie podczas zmieniania biegów. A przyczyn takiego zachowania może być wiele. Mowa tutaj o złym oleju czy źle dobranej instalacji LPG.

Problem z wrzuceniem wstecznego biegu i woń spalenizny

Kolejnym objawem awarii automatycznej skrzyni biegów, może być problem z wrzuceniem wstecznego biegu. I tutaj przyczyną jest najprawdopodobniej pęknięcie taśmy. No i oczywiście woń spalenizny jest poważną oznaką awarii. Niepożądane zapachy mogą bowiem świadczyć o zbyt niskim poziomie oleju w „automacie”. Dlatego, gdy zauważymy którekolwiek z wymienionych objawów, koniecznie powinniśmy udać się do wyspecjalizowanego warsztatu zajmującego się naprawą automatycznej przekładni. Odpowiednio wcześnie zauważone usterki, pozwolą uniknąć nam dużych kosztów finansowych.