Usuwanie wgnieceń metodą PDR to innowacyjny sposób naprawy karoserii samochodów. Stanowi interesującą alternatywę dla klasycznych prac. Wiążących się z kosztownymi działaniami blacharskimi i lakierowaniem. Nowoczesna technika wykorzystuje sprzęt pozwalający uniknąć demontażu oraz malowania uszkodzonego elementu. Czym zatem charakteryzuje się proces stosowany przez firmę TS.cars?

Bezinwazyjne usuwanie wgnieceń

Firma TS.cars mieści się w Gościeradzu i działa na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Jedną z jej specjalności jest bezinwazyjne usuwanie uszkodzeń karoserii aut. Korzysta przy tym z metody PDR(Paintless Dent Repair) polegającej na wyciąganiu lub wypychaniu wgnieceń. Jest to technika pozwalająca na naprawę:

  • wgnieceń po gradzie,

  • zniekształceń po niewielkich stłuczkach,

  • deformacji po aktach wandalizmu.

Kiedy specjaliści mogą przeprowadzić nieinwazyjne usuwanie wgnieceń? Stosują je, gdy w miejscu odkształcenia blachy nie doszło do uszkodzenia lakieru. Pracownicy firmy TS.cars lokalizują wszelkie deformacje z pomocą specjalnej lampy. Warto też wiedzieć, że metoda PDR dzieli się na dwie wersje.

Jak przebiega usuwanie wgnieceń bez lakierowania?

Naprawa karoserii techniką PDR jest tańsza od tradycyjnych prac blacharskich. Ponadto jest szybsza od lakierowania całego elementu nadwozia. Fachowcy stosują jedną z dwóch wersji, pierwsza to wypychanie wgnieceń nazywane też masowaniem blachy. Umożliwia usunięcie uszkodzeń, do których można dotrzeć od wewnętrznej strony. Zatem skupia się na naprawie drzwi, błotników, klapy bagażnika, maski. Najpierw, pracownicy firmy TS.cars dokładnie oceniają stopień uszkodzenia. Następnie dobierają odpowiednie narzędzia i precyzyjnie wypychają wgniot. Po tym sprawdzają miejsce naprawy używając wspomnianej już lampy z odbłyśnikiem. Całość trwa od 30 minut do kilku godzin w zależności od wielkości deformacji.

Wypychanie to coraz popularniejsza metoda, ale nie zawsze można ją wykorzystać. Na szczęście specjaliści mają w zanadrzu drugą wersję. To wyciąganie wgniotek najczęściej stosowane do naprawy słupków i dachów samochodów. O tej odmianie metody PDR opowiada pracownik firmy TS.cars:

- Po wypychanie sięgamy przy naprawie wgnieceń, do których nie można dotrzeć od wewnątrz. W miejscu deformacji nakładamy klej i mocujemy specjalny zaczep. Następnie chwytamy za niego specjalnym narzędziem i wyciągamy uszkodzenie.

Obie metody opisane powyżej, oprócz już wspomnianych, mają cenną zaletę. Pozwalają uniknąć lakierowania, dzięki czemu auto nie traci na wartości. Zatem usługi firmy z Gościeradza przynoszą wiele korzyści.