Regeneracja zawieszenia, wymiana amortyzatorów i sprężyn oraz klocków czy tarcz hamulcowych to tylko niektóre czynności, jakim należy regularnie poddawać swój pojazd. O czym jeszcze warto pamiętać, aby podróżowanie samochodem było nie tylko przyjemne, ale również bezpieczne? Eksperci z firmy Nowa – Autoryzowanego serwisu ogumienia tłumaczą, dlaczego regularna wymiana opon jest tak ważna oraz po co serwisować klimatyzację.

Dlaczego regularne serwisowanie i odgrzybianie klimatyzacji to podstawa?

Wbrew opinii wielu polskich kierowców klimatyzacja wcale nie zalicza się do systemów bezobsługowych. Zaniedbanie regularnego serwisowania go oraz wyłączanie na całą zimę skutkować będzie nie tylko utrzymującym się, brzydkim zapachem w aucie, ale również problemami zdrowotnymi, ponieważ namnażające się w instalacji grzyby i inne drobnoustroje są niebezpieczne dla człowieka. Ponadto, jeżeli klimatyzacja zostanie wyłączona na kilka miesięcy, znajdujący się w przewodach olej smarujący osiądzie. Ponowne uruchomienie systemu wymusi więc pracę poszczególnych elementów na sucho, co spowoduje ich zatarcie się, a w konsekwencji uszkodzenie całej instalacji i konieczność jest kompleksowej naprawy.

Skuteczne schładzanie wnętrza auta podczas upałów za pomocą jest bezcenne, warto jednak pamiętać o regularnym włączaniu „klimy” również zimą. Uruchomienie systemu na najwyższym biegu powoduje na przykład niemal natychmiastowe osuszenie zaparowanych szyb, co jest przecież bardzo przydatnym rozwiązaniem.

– radzi ekspert z autoryzowanego serwisu ogumienia Nowa w Krośnie, oferującej usługi czyszczenia i nabijania klimatyzacji samochodowej, a także usługi wulkanizacyjne, obejmujące również sprzedaż opon.

Kiedy należy zmieniać opony?

Serwisy opon przeżywają istne oblężenie każdej wiosny i jesieni. Właściciele pojazdów czekają czasem w kilkugodzinnych kolejkach do dobrego wulkanizatora po to, żeby wymienić ogumienie. Po co? Rynek oferuje 3 typy opon: letnie, zimowe oraz całoroczne, różniące się od siebie miękkością mieszanki użytej do produkcji oraz budową bieżnika.

Letnie ogumienie, mające płytszy i cieńszy bieżnik umożliwia kierowanie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, jednak zupełnie nie zda egzaminu na drodze oblodzonej, która jest śliska. Wydłużona droga hamowania, jaka ma miejsce w tym przypadku, oznacza znacznie wyższe prawdopodobieństwo wypadku. Z kolei zimówki łatwiej odprowadzają wodę, dlatego cechują się większą przyczepnością. Jazda na takich oponach latem oznacza jednak większe tarcie, czyli wyższe spalanie i szybsze zużycie się gum.

– tłumaczy specjalista z autoryzowanego serwisu ogumienia Nowa, zajmującego się nie tylko naprawą opon, ale także prostowaniem felg aluminiowych i stalowych oraz wyważaniem opon. Dzięki dwudziestoletniemu doświadczeniu w branży zlecenia realizowane są sprawnie i rzetelnie, o czym świadczą wyłącznie pozytywne opinie zadowolonych klientów.