Odpowiedzialny za oczyszczanie paliwa filtr jest jednym z najważniejszych. W końcu ma za zadanie doprowadzić do silnika czystą mieszankę, która nie spowoduje żadnych problemów w układzie napędowym. Dlatego też bardzo ważna jest jego regularna wymiana. No właśnie, ale kiedy powinna ona nastąpić? Czy zasada wymień filtry, gdy wymieniasz olej, jest w tym przypadku prawidłowa? Sprawdź!
Dlaczego filtr paliwa jest tak ważnym elementem w samochodzie?
Filtr paliwa w samochodach jest niezwykle ważną częścią. Doprowadza w końcu paliwo do wtrysków, które powinno być idealnie czyste, wolne od wody czy zanieczyszczeń mechanicznych. To bez dwóch zdań element, na którym nie warto oszczędzać. Kiedy filtr jest sprawny, nie ma problemu z wtryskiwaczami czy zapowietrzeniem się układu paliwowego. Gdy jednak dawno nie wymienialiśmy naszego dzisiejszego bohatera, jest duże prawdopodobieństwo, że do takich awarii niedługo dojdzie. Dlatego też konieczne są regularne wizyty w warsztacie samochodowym. W tym celu wybierz się na przykład do Avao Okręgowej Stacja Kontroli i Obsługi Pojazdów. Tego nie można zaniechać, bo prawdopodobnie skończy się to tragicznie dla układu napędowego w Twoim samochodzie, a już na pewno dla Twojej kieszeni, która mocno odczuje wykonane naprawy.
Częstotliwość wymiany filtra paliwa
Przejdźmy więc do konkretów, jak często powinno dochodzić do wymiany filtra paliwa? Producenci samochodów stosują różne warianty, wiele z nich uważa, że do podmiany tego elementu na nowy powinno dojść już po przejechaniu 30 tysięcy kilometrów. W niektórych japońskich samochodach producenci zalecają jazdę do nawet 120 tysięcy kilometrów na jednym filtrze. Wiele zależy od wykorzystanych przy produkcji części, ale także sposobu jazdy. Chodzi tutaj bowiem o to, że im rzadziej jeździsz, tym częściej musisz wymieniać filtr paliwa na przykład raz do roku, gdy przejeżdżasz około 10 tysięcy kilometrów.
Co ciekawe, w silnikach diesla zaleca się wymianę przed każdą zimą! Wtedy bowiem dochodzi do odkładania się na nim wody, parafin czy frakcji z oleju, co mogłoby doprowadzić do uszkodzeń osprzętu silnika. Według nas i wielu mechaników dobrym czasem na wymianę tego rodzaju filtra jest wizyta podczas zmiany oleju na nowy, ale nie każda, a co druga. Oszczędzasz na czasie, bo robisz to niejako dodatkowo, a także odpowiednio często, mniej więcej po przejechaniu 40 tysięcy kilometrów.