Samochodowe myjnie bezdotykowe zyskały ogromną popularność wśród właścicieli i właścicielek aut. Tempo, z jakim powstają w mniejszych i większych miejscowościach, doskonale potwierdza te słowa. Choć cieszą się powodzeniem, nie każdy kierowca korzysta z nich we właściwy sposób. Często popełnianie błędy prowadzą do uszkodzenia powłoki lakierniczej. Warto, zatem odświeżyć sobie zasady obsługi tych myjni.

Garść ogólnych porad

Zadbany samochód jest wizytówką kierowcy, zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Dlatego warto go wyczyścić w myjni bezdotykowej eliminującej fizyczny kontakt człowieka z karoserią. O podstawowe wskazówki dotyczące jej obsługi zapytaliśmy przedstawiciela firmy Wulkotech z Nowego Miasta w województwie wielkopolskim:

Myjąc auto pod ciśnieniem trzeba pamiętać by lanca wodna była oddalona od karoserii o około 30-50 cm. Strumienia wody nie należy kierować w jeden punkt ani też prostopadle do pojazdu. Ważne by czyścić auto od góry do dołu dbając o to by nie powstały smugi.

Po myciu należy wykonać osuszanie, dzięki temu kurz nie przylgnie do mokrej powierzchni.  To oczywiście jeszcze nie wszystko.

Obsługa bezdotykowej myjni samochodowej

Myjnie samoobsługowe dają możliwość szybkiego i taniego odświeżenia pojazdu. Nie dziwi, zatem, że cieszą się powodzeniem. Typowe wersje są wyposażone w kilka przydatnych programów. Najczęściej jest to:

  • płukanie początkowe,

  • opryskiwanie felg/aktywna piana,

  • mycie zasadnicze,

  • płukanie końcowe,

  • woskowanie nadwozia.

Trzeba wspomnieć o jeszcze jednym, bardzo popularnym programie. Mamy tu na myśli suszenie karoserii połączone z nabłyszczaniem. Mycie zawsze trzeba zaczynać od płukania wstępnego usuwającego błoto, piasek i inne osady. Starannie przeprowadzone, znacznie ułatwia kolejne etapy czyszczenia samochodu. W tym celu najlepiej używać wody demineralizowanej, która znakomicie usuwa zabrudzenia.

Gdy pierwszy etap odświeżania pojazdu dobiegnie końca, można przejść do następnego. Jest nim trwające zwykle około 5 minut opryskiwanie felg detergentem usuwającym brud. Jeśli na felgach znajduje się powłoka ceramiczna należy ominąć tę czynność. Stosowane tu środki chemiczne mogą zaszkodzić tej warstwie. Kolejny krok to zasadnicze mycie pod ciśnieniem. Najlepiej zacząć je od dachu, maski i przedniej szyby a dopiero potem przejść na tył i boki. W myjniach firm takich jak Wulkotech wykonujemy też spłukiwanie auta od góry do dołu wodą demineralizowaną. To pomaga pozbyć się resztek detergentów. Na koniec zostaje nakładanie wosku, dokładne osuszenie nadwozia i nabłyszczenie nadające mu piękny wygląd.