Każdy kierowca jednośladu wie, że awaria motocykla może zdarzyć się tak naprawdę wszędzie. Warto więc znać najpopularniejsze z nich, aby odpowiednio je zdiagnozować i wiedzieć, jak sobie z nimi poradzić do czasu wizyty w renomowanym serwisie. W poniższym artykule znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, które z pewnością przydadzą Ci się na trasie. Zapraszamy do lektury.
Przebita opona, czyli jak załatać dziurę
Niekwestionowanie przebita opona to najczęściej przytrafiająca się usterka. Oczywiście bez sprawnego koła żaden pojazd nie pojedzie dalej, dlatego, zanim udasz się do profesjonalnego serwisu motocykli, musisz poradzić sobie we własnym zakresie. Oponę dętkową z łatwością naprawisz z wykorzystaniem łat i zapasowych dętek. Natomiast bezdętkową możesz zaś przywrócić do sprawności z wykorzystaniem zestawu naprawczego. W takim zestawie nie może zabraknąć sznura wulkanizacyjnego, sprężonego powietrza i szydła.
Luźne elementy plastiku i dziury w silniku, czyli po co motocykliście klej i taśma
Jako motocyklista, powinieneś posiadać w swoim stałym ekwipunku taśmę naprawczą – gafer, a także klej poksydowy. Luźne elementy plastiku to bowiem jedna z najczęściej pojawiających się usterek motocyklowych. Warto od razu, nawet nieco prowizorycznie, przytwierdzić luźne elementy, aby później ich naprawa była mniej kosztowna. Nieprzytwierdzone części plastikowe łatwo bowiem zgubić w trakcie jazdy. W trasie można z powodzeniem użyć zwykłej taśmy naprawczej, która świetnie poradzi sobie z tym problemem. – podpowiada ekspert z firmy Moto Rak Piotr Rakowski.
Na trasie można także zauważyć dziury w silniku. Jest to jedna z poważniejszych usterek, która wymaga szybkiej interwencji. W tym celu warto wozić ze sobą dwuskładnikowy klej epoksydowy. Płaski kamień lub cokolwiek znalezionego na drodze można przyłożyć do dziury i zalać klejem. Kierowcy powinni pamiętać o uzupełnieniu wszelkich ubytków oleju. Takie prowizoryczne działania powinny spokojnie wystarczyć do momentu profesjonalnej naprawy motocykla. Z wizytą w serwisie nie należy jednak zwlekać, bowiem taka usterka wymaga szybkiej interwencji fachowca, a działania wykonane na trasie są jedynie zaleczeniem, a nie całkowitym zażegnaniem problemu. – podkreśla ekspert.
Rozładowany akumulator, czyli jak powerbank ratuje nie tylko telefony
Nagła odmowa posłuszeństwa w przypadku akumulatora może oznaczać konieczność wymiany tej części w niedalekiej przyszłości. W trasie nie ma jednak możliwości dokonania szybkiego zakupu. W takich sytuacjach nieoceniony okaże się powerbank ze starterem, który zawsze powinieneś ze sobą wozić. Jest to zdecydowanie wygodniejsza wersja kabli rozruchowych, mniejsza i niewymagająca obecności drugiego pojazdu podczas ładowania. W ten sposób możesz z powodzeniem pomóc sobie samodzielnie.
Mechanika motocyklowa – o tym pamiętaj!
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twój motocykl będzie sprawny i przez cały sezon będzie Ci nienagannie służył, musisz pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim korzystaj z usług profesjonalnego warsztatu, który specjalizuje się w mechanice motocyklowej. Dbaj o swój motocykl przez cały rok. Pamiętaj o wszystkich przeglądach sezonowych, wymieniaj opony i korzystaj z usługi wyważania oraz naprawiaj wszelkie usterki na bieżąco. Dzięki temu Twój pojazd przez długi czas będzie cieszył się dobrą kondycją, a Ty zminimalizujesz ryzyko wystąpienia niespodziewanych awarii na trasie.