Jeżeli chodzi o samochody, to w społeczeństwie utarło się powiedzenie, że pierwsza rysa boli najbardziej. I choć rzeczywiście tak jest, nie zmienia to jednak faktu, iż każda kolejna również nie pozostawia człowieka zupełnie obojętnym. Powłoka lakiernicza ma ogromny wpływ na odbiór estetyczny całego auta, dlatego właśnie tak wiele uwagi poświęca się utrzymaniu jej w należytym stanie techniczny. Jaki jest jednak mechanizm powstawania rys i jak sobie z nimi radzić?
Zarysowania lakieru – skąd się biorą?
Nie ulega żadnej wątpliwości, że współcześnie produkowane powłoki lakiernicze zdecydowanie różnią się od tych, z jakimi można było się spotkać jeszcze kilkanaście, czy kilkadziesiąt lat temu. Obecnie są to powłoki znacznie wytrzymalsze, charakteryzujące się przede wszystkim wysoką odpornością na warunki środowiskowe. Za największe zagrożenie dla ciągłości strukturalnej lakieru, uznać można ewentualność uszkodzenia mechanicznego. Mowa tu głównie o sytuacjach bezpośrednio związanych z kolizjami lub parkingowymi otarciami. Nie można również nie wspomnieć o tym, iż do powstania zarysowania przyczynić mogą się również elementy nawierzchni, po której jeździmy.
Jeżeli ktoś często porusza się po nieutwardzonych drogach szutrowych, musi liczyć się z tym, iż w okolicy nadkoli z czasem zaczną tworzyć się widoczne uszkodzenia, powstałe na skutek uderzających o lakier drobinek piasku i kamieni. Wbrew powszechnie panującej opinii usuwanie rys nie jest tak proste, jak obiecują to różnego rodzaju internetowe poradniki. Jak zatem poradzić sobie z tym problemem?
Usuwanie uszkodzeń powłoki lakierniczej – do kogo się udać?
Rynek akcesoriów samochodowych obecnie zalany jest różnego rodzaju produktami, które w cudowny sposób mają rozwiązać problem zniszczonego lakieru. Aby pozostać obiektywnym, można stwierdzić, iż niektóre z nich działają lepiej, niż mogłoby się wydawać, a niektóre w ogólne nie spełniają swojej funkcji. Niemniej jednak wszystkie on mają charakter doraźny, a efekty w zdecydowanej większości przypadków spłukiwane są przez pierwszy silniejszy deszcz – tak, jak dzieje się to w przypadku specjalistycznych past. Największym problemem, przed którym musi stanąć każdy, kto zmaga się z zarysowaniem jednego z elementów, są ewentualne różnice kolorystyczne, mogące powstać wtedy, kiedy nowy lakier nanoszony jest jedynie na konkretny odcinek.
Aby efekt mógł być w pełni zadowalający, zdecydowanie najlepiej jest zdecydować się na kompleksowe malowanie konkretnego podzespołu. Warto zadbać o to, aby prace przeprowadzone były przez doświadczonych lakierników, do których zdecydowanie zalicza się firma Subaru Serwis blacharsko-lakierniczy. Dzięki swojej rzetelności oraz umiejętności dotrzymywania ustalonych wcześniej terminów fachowcy wyrobili sobie opinię jednych z najlepszych w regionie. Dobre serwisy lakiernicze są w stanie zająć się zarówno naprawami pojazdów osobowych, jak i ciężarowych.