Jeśli planujesz prowadzić sklep z odzieżą używaną, jednym z pytań, na które musisz sobie odpowiedzieć, jest co wybierzesz – sort, niesort, a może outlet? Czy wiesz, co oznaczają te terminy, oraz z jakimi wyzwaniami musisz się zmierzyć, decydując się na któreś z nich? Jeśli nie jesteś pewien, serdecznie zapraszamy do przeczytania naszego artykułu. Z niego powinieneś się dowiedzieć, jakie są plusy i minusy tych rodzajów zamówień i jak się prezentują.
Charakterystyka niesortowanej odzieży używanej
Odzież używana dostępna w hurtowniach może być sortowana, niesortowana, mogą to też być końcówki kolekcji, czyli tak zwany outlet. Najtańszy jest niesort, czyli odzież pozyskana od darczyńców. Rzadziej wśród tej odzieży można znaleźć ubrania odkupione za symboliczne kwoty. W niesorcie można też znaleźć zabawki, bibeloty, torebki i inne drobiazgi. Zamawiając dostawę niesortu nigdy nie wiesz, co się w nim może znaleźć – mogą tam być ładne nowe ubrania, czasem nawet z metkami, ale mogą to też być spleśniałe, zjedzone przez mole ubrania wyciągnięte z szafy prababci. Niestety odsetek ubrań nadających się do ponownej sprzedaży w workach z niesortem systematycznie spada, więc coraz mniej sklepów decyduje się na taki zakup.
Postaw na odzież używaną sortowaną od zaufanego importera
Odzież sortowana to już wyselekcjonowany towar, który przygotowywany jest do sprzedaży przez sortownie, według konkretnych reguł. Można sortować ubrania ze względu na płeć, czyli na damskie, męskie i dziecięce; można ze względu na asortyment, na przykład spodnie, kurtki, płaszcze, sukienki i tym podobne. I wreszcie można sortować ze względu na jakość. W asortymencie Hurtowni Odzieży Używanej Italia są niemal wyłącznie ubrania najwyższej kategorii Cream, a także towar Pierwszego gatunku, pochodzący z krajów Europy Zachodniej. Najbardziej chodliwe są właśnie ubrania gatunku Cream, w mixie damskim i dziecięcym. Na życzenie stałych dużych klientów, hurtownie i sortownie odzieży często przygotowują towar ściśle pod zgłoszone wymaganie. Dla mniejszych sklepów w sprzedaży hurtowej odzieży używanej dostępne są worki przygotowane według specyfikacji sortowni, które jednak bardzo dobrze zaspokajają potrzeby rynku.
Ubrania z outletu jako dodatek do odzieży sortowanej
Jeszcze jedną możliwością jest zamawianie do twojego sklepu z odzieżą używaną tzw. outletu. Są to końcówki serii, które z jakiegoś powodu nie sprzedały się w sklepie firmowym – bo na przykład zostało zamówione zbyt dużo egzemplarzy, albo był zwrócony przez klientów bez używania. Ubrania z metkami przyciągają klientów, więc warto mieć ich trochę w swoim sklepie, jednak warto traktować go jako dodatek do odzieży sortowanej z hurtowni. Zakup outletu warto dobrze przemyśleć. Nie warto zamawiać dobrych, drogich marek, bo nie trafią one do twojej grupy docelowej klientów. Warto jednak powiesić pomiędzy odzieżą na wagę kilka egzemplarzy z metkami, co podniesie prestiż sklepu i sprawi, że zajrzą tam także osoby, które po prostu chcą kupić coś nowego w tańszej cenie. A zwykle przy okazji zainteresują się też innymi ubraniami.