Wszyscy jesteśmy już znudzeni ubraniami, które proponują nam popularne sieciówki. Niezależnie do jakiego sklepu z odzieżą w galerii handlowej zajrzymy, natrafimy na niemalże identyczne modele, kroje i fasony. Nic dziwnego, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej prywatnych marek odzieżowych tworzonych przez ludzi kreatywnych i chcących rozwijać swoją pasję. I Ty możesz sprzedawać ubrania własnej produkcji. Od czego zacząć?
Pomyśl nad grupą docelową
Wbrew pozorom na rynku odzieżowym wciąż istnieje spore pole do popisu. Jest wiele segmentów, w które można uderzyć. Trzeba tylko wybrać grupę docelową, do której skierujemy swoją ofertę. Im bardziej będzie ona odrębna, tym lepiej. Co to właściwie oznacza? Nie wystarczy zaadresować konfekcji dla kobiet w wieku 25-35 lat. Takiej odzieży jest na rynku sporo. Jednak jeśli zaczniemy produkować ubrania dla pań w tym wieku, ale będących w ciąży, mamy dużą szansę na sukces. Kobiety w stanie błogosławionym chcą wyglądać i czuć się dobrze. Niestety rynek nie oferuje im zbyt wiele. Podobnie jest z osobami starszymi, noszącymi rozmiar XXL czy wysokimi.
Znajdź dobrą szwalnię
Osoby, które projektują ubrania, mają często niewystarczającą wiedzę na temat ich szycia. Doskonale wiedzą, jak ma wyglądać ich odzież, ale nie potrafią tego „przełożyć na tkaninę”. Tu z pomocą przychodzą profesjonalne szwalnie takie jak NICO. Specjaliści zajmą się produkcją odzieży na podstawie dostarczonych projektów. Pomogą też w wyborze materiałów, rodzaju nadruku czy haftu. W wyniku współpracy grupy ekspertów powstaje odzież doskonała pod względem estetycznym i jakościowym, a taką przecież chcemy nosić. Warto zaznaczyć, że wsparcie szwalni nie musi ograniczać się tylko do szycia. Jej pracownicy mogą również zająć się metkowaniem, prasowaniem i pakowaniem odzieży. Dzięki temu za jedną opłatą dostajemy towar, który od razu może trafić do rąk klienta.
Zadbaj o dobry marketing
Pamiętaj, że nawet największe domy mody nie były nikomu znane na początku swojej działalności. Rozpoznawalność zapewniły im oryginalne ubrania najwyższej klasy i dobry marketing. Trudno oczekiwać od młodego przedsiębiorcy, by opłacił kosztowną kampanię reklamową obejmującą np. spot telewizyjny. Na szczęście w dobie Internetu zrobienie niedrogiej reklamy nie kosztuje wiele. Można np. skorzystać z mediów społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram, popularyzować swoją odzież poprzez przyjaciół i znajomych. Warto też pomyśleć o uruchomieniu strony internetowej, zoptymalizowanej pod kątem SEO.