Nie ma jednego uniwersalnego filtra oleju. Nawet pozornie identyczne części mogą być przeznaczone do całkiem innych pojazdów. Sprawdźmy, co na ten temat mówi specjalista z firmy Syntetic, i jakie czynniki należy wziąć pod uwagę, dobierając odpowiedni filtr. Przekonajmy się także, która jego część ma kluczowe znaczenie dla utrzymania prawidłowego stanu technicznego.
Jak dobrać filtr oleju do samochodu osobowego?
Podstawowym kryterium wyboru elementu smarowania jest zastosowany materiał filtracyjny oraz obecność odpowiednich zaworów. Co ciekawe, nie każdy filtr musi zawierać zawór przeciwzwrotny – taka część jest potrzebna wyłącznie przy montażu w bocznej lub górnej części silnika.
Zadaniem materiału filtracyjnego jest wychwytywanie zanieczyszczeń i utrzymywanie odpowiedniego tempa przepływu oleju, dlatego tak ważny jest jego świadomy dobór. W naszej ofercie znajdują się materiały wykonane z celulozy wzmocnionej włóknami syntetycznymi oraz wielowarstwowe kompozyty i syntetyki
– mówi pracownik firmy Syntetic. Jeżeli zaś chodzi o pracę zaworów, należy pamiętać, że otwierają się pod wskazanym ciśnieniem dostosowanym do parametrów pracy silnika – zbyt duże lub małe doprowadzi do szybszego zużycia się filtra.
Wybór filtra oleju z Syntetic – prostszy niż myślisz
Pojazdy, do których pasuje dane filtry oleju, są wskazane w opisie danego produktu. Informacji na temat odpowiedniego modelu można także poszukać w instrukcji obsługi samochodu. W przypadku wątpliwości lub niejasnych wytycznych pracownik firmy Syntetic pomoże dobrać właściwy element smarny. Jak wskazuje ekspert, podczas wymiany filtra warto przeprowadzić także wymianę oleju. Taką czynność należy przeprowadzać co najmniej raz w roku bądź po przebyciu 20 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak, że producenci pojazdów rekomendują wcześniejszą wymianę elementu, np. po 10 tys. km. Warto przy tym pamiętać, że poszczególne rodzaje oleju mają zróżnicowany wpływ na stan filtra – oleje półsyntetyczne i mineralne znacznie ograniczają zużycie elementu.