Coś, o czym może nie myślimy na co dzień, to fakt, iż dużą część naszych decyzji zakupowych kształtuje to, jak opakowany jest dany produkt. Pudełka, butelki czy pojemniki przyciągające wzrok mają wpływ na wysokość sprzedaży. Jeśli mamy do wyboru dwa takie same produkty szybciej sięgniemy po ten, który zwrócił naszą uwagę. Może to być kolor lub kształt, widoczna nazwa czy dodatkowe informacje o produkcie. Dlatego przygotowanie profesjonalnego projektu warto pozostawić specjalistom.
Jak powstaje projekt opakowania?
Firma Spring Creative Group to agencja reklamowa, która przygotuje dla Państwa projekt opakowania produktu oraz wszelkich materiałów związanych z wizerunkiem takich jak foldery, ulotki czy standy w punktach sprzedaży. Większość klientów oczekuje nie tylko estetycznego, ale i spełniającego swoją funkcję pudełka. Oznacza to przede wszystkim zgodność z wymogami dotyczącymi opakowań. Sam proces tworzenia projektu (czy też reklamy w ogóle) jest skomplikowany i wymaga ze strony projektantów wiedzy oraz doświadczenia. Nie będzie on jednak trwał długo, jeśli powierzymy go wykwalifikowanym specjalistom z branży. Tworzenie projektu rozpoczyna się od briefu dostarczonego przez klienta i zawierającego jego oczekiwania. Następnie przeprowadzana jest analiza już istniejących opakowań podobnych produktów. W trakcie prac natomiast wykonywane są druki kontrolne, by uniknąć pomyłek przed wydrukiem całej partii. Dla usprawnienia całego procesu agencja reklamowa może udać się do klienta na akceptację druku. Na tej podstawie opracowywany i przygotowywany do druku jest gotowy projekt, który zamawiająca firma wprowadza na rynek własnymi kanałami dystrybucji. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie i wszystkie zamówienia realizujemy rzetelnie oraz terminowo, co jest istotne ze względu na sezonowość niektórych produktów.
Agencja Spring Creative Group ma w tym zakresie wieloletnie doświadczenie. W trakcie dotychczasowej działalności zrealizowała projekty dla wielu firm z branży medycznej i farmaceutycznej czy FCMG. Obsługuje ona między innymi marki: Nałęczowianka, Nestlé Pure Life, Gripex, Gripacitve, Iskial, Herbitussin, Pharmaceris. Te i inne projekty zostały wykonane dla firm USP Zdrowie, Nestlé, Nexon Pharma, Medivena, Dr Irena Eris, In Pharm,HTL-Strefa, co dowodzi znakomitej znajomości rynku i konsumentów.
O czym należy pamiętać?
Opakowanie, w jakim znajduje się produkt, powinno sprawić, że klient wyciągnie po nie rękę na zakupach. Czyli musi przyciągać uwagę, podkreślić zalety danego produktu, powinno też odpowiadać wymogom danej branży, a dodatkowo ściśle nawiązywać do wizerunku marki i dodatkowo ją wzmacniać. Dlatego stworzenie wyjątkowego projektu wiąże się z koniecznością konsultacji, zapoznania się z potrzebami i produktami danej firmy. Tak powstałe opakowanie pozwoli na stworzenie produktu, który zadowoli i przełoży się na sukces finansowy. Agencja reklamowa dba o to, aby projekt był innowacyjny, odkrywał nowe zalety danego produktu i firmy, a jednocześnie kojarzył się z tym, co będziecie Państwo pakować.
Kreatywność w projekcie produktu
Konkurencja stara się przyciągnąć uwagę i wzrok kupującego, dlatego nasi projektanci śledzą najnowsze trendy w branżach. Szczególnym zainteresowaniem wśród naszych klientów, cieszą się opakowania dla firm farmaceutycznych, które muszą wyglądać atrakcyjnie, elegancko i profesjonalnie. To, o czym należy pamiętać to to, że dziś kreatywność to podstawa podobnie jak chęć wyróżnienia się wśród konkurencji. W Spring Creative Group dbamy o to, aby nazwa produktu, wykorzystane ilustracje, typografie czy czcionki były spójne i tworzyły wysokiej jakości projekt. Powinien on wzbudzać pozytywne emocje i podkreślać walory produktu. To nie tylko druk, który jest oczywiście bardzo ważnym, ale nie jest jedynym elementem pracy nad ostatecznym produktem. Należy zwrócić również uwagę na rodzaj papieru, tektury czy innych materiałów wykorzystywanych do produkcji zamawianego przez nas opakowania. Ogromne znaczenie mają ponadto ewentualne obostrzenia prawne jak wielkość kodu kreskowego, czcionki czy specjalne oznaczenia składników produktu.