Każdy pojazd mechaniczny, urządzenie techniczne potrzebuje smarowania. Zastosowany olej zmniejsza energię niezbędną do prawidłowej pracy silnika, przekładni, jak również hydrauliki, chroni przed przegrzaniem, a także zatarciem układu. W firmie Progress FH Roman Jadziewicz możesz liczyć na fachową pomoc w doborze rodzaju oleju technicznego, jaki powinien być zastosowany. Jak wybrać dobrej klasy olej hydrauliczny, a dajmy na to sprężarkowy?

Rodzaje i właściwości olejów hydraulicznych

Systemy hydrauliczne bez płynu smarującego zatarłyby się, przegrzały, jednym słowem uległby zniszczeniu. Jak informuje nas ekspert z firmy Progress FH Roman Jadziewicz:

Klasyfikacja  według  normy  ISO  6743/4   wyróżnia   sześć  klas  lepkości płynów smarowniczych: HH, HL, HR, HM i HG. Pierwsza to czysty olej mineralny, a pozostałe to preparaty z różnego rodzajami dodatkami uszlachetniającymi. Przyjmuje się, że używanie olejów klasy ISO – L- HH i HL jest mało ekonomiczne. Są one tanie, to dla wielu osób plus, jednak powodują szybsze zużywanie się części maszyn, wymagają o wiele częstszej wymiany. Z tego powodu niskowydajne płyny zalecane są do smarowania mechanizmów hydraulicznych nisko i średnio ciśnieniowych o określonych warunkach użytkowania.

Oleje hydrauliczne zwiększają trwałość maszyn podczas ich eksploatacji, a te z firmy Progress FH, która od 1995 roku zajmuje się dystrybucją najwyższej klasy olejów specjalistycznych takich marek jak np. Shell, Rafineria Jasło, Revline, Rafineria Lotos, Orlen, Total, Elf, Castrol, Mobil, czy też Motul, mają idealną lepkość, podatność na utlenianie, stabilność termiczną, filtrowalność, właściwości smarne.

A jakie oleje sprawdzą się w sprężarkach?

Jak podpowiada nam nasz rozmówca, chcąc zakupić dobrej klasy olej sprężarkowy, należy wziąć pod uwagę rodzaj sprężanego gazu, typ sprężarki, warunki pracy. We wspomnianej firmie możesz zakupić zarówno olej mineralny, PAO, PAG, jak i estry. Każdy z nich ma szeroki zakres temperatury pracy, wysoki wskaźnik lepkości, czy też stabilność termiczną.