W dobie wszechobecnego Internetu każde przedsiębiorstwo powinno wziąć pod uwagę dodatkową formę kontaktu z konsumentami. Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań może okazać się e-mail marketing, a przede wszystkim newsletter. Celem takich wiadomości jest dotarcie do nowych, potencjalnych klientów, jednak warto wiedzieć, jak je tworzyć, aby zainteresować docelową grupę odbiorców. Czytając nasz artykuł, dowiesz się, czym dokładnie jest wspomniany newsletter i jak go przygotować, aby skutecznie wzmocnić komunikację.
Co to jest newsletter?
Słysząc słowo newsletter, wiele osób zastanawia się, czym dokładnie jest i na czym polega jego wysyłka drogą mailową. Dlatego warto już na samym początku wspomnieć o najważniejszej funkcji tego rodzaju e-mail marketingu, czyli dotarciu do nowych potencjalnych klientów w celu nawiązania z nimi stałej komunikacji.
Newsletter zawiera informacje dotyczące:
akcji promocyjnych,
nowości,
kodów rabatowych,
wszelkich zmian.
Jednak aby przekaz dotarł do konkretnej grupy odbiorców, niezbędne jest zapisanie się przez subskrybenta do newslettera. Dlatego warto zakomunikować na stronie internetowej o takiej możliwości.
Warto również dodać, że wiadomości powinny być wysyłane regularnie, ale z zachowaniem konkretnych odstępów czasowych. Newsletter jest narzędziem, które odpowiednio wykorzystywane potrafi zbudować świetną relację między klientem a firmą. Dlatego warto wykorzystać w pełni jego potencjał.
Sprawdź, jak wypromować firmę na lokalnym rynku >>>
Jak stworzyć dobry newsletter?
Newsletter powinien być przydatny dla odbiorców i przede wszystkim merytoryczny. Dlatego sposób, w jaki chcesz przekazać daną informację, musi być atrakcyjny i zapadać w pamięć. Zadbaj o szatę graficzną oraz prosty, ale skuteczny sposób komunikacji.
Chwytliwy tytuł
Interesujący tytuł to połowa sukcesu. Jednak to jedna z trudniejszych, a zarazem najważniejszych kwestii w kontekście tworzenia newslettera. Musisz wyróżnić się spośród pozostałych maili w skrzynce Twoich odbiorców i zachęcić ich do odczytania poczty właśnie od Ciebie.
Pamiętaj, że dobrze wpływają na odbiorcę treści opierające się na ogłoszeniu promocji lub rabatów. Dlatego możesz wykorzystać tego typu rozwiązania w kontekście tworzenia tytułów swoich newsletterów.
Przyciągające uwagę treści
Zanim rozpoczniesz przygotowywanie newsletterów, przeanalizuj swoją docelową grupę odbiorców. Określ personę i to właśnie do niej kieruj wszelkiego rodzaju treści. Staraj się również zachować różnorodność w przekazywaniu informacji za pomocą newslettera.
Dobrze, jeśli określisz konkretny sposób komunikacji, a Twoje treści będą tym, co najbardziej interesuje Twoich odbiorców. Informuj ich o:
zmianach zachodzących wewnątrz firmy,
kodach rabatowych,
nadchodzących promocjach,
nowościach.
Długość treści
Pamiętaj, że krótkie, dotyczące konkretnej tematyki i przede wszystkim bogate merytorycznie treści zatrzymują użytkownika na dłużej. Newsletter stworzony właśnie w ten sposób to szansa, że użytkownik przeczyta go do końca.
Staraj się tworzyć niedługie teksty, które angażują do interakcji. Nie zapomnij o wyróżnieniu nagłówków i zastosowaniu wypunktowań oraz akapitów. Zadbaj o czytelną i atrakcyjną dla odbiorcy treść.
Wygląd newslettera
Wygląd newslettera to bardzo ważny aspekt, nad którym warto zatrzymać się na dłużej. Wszystko to, co estetyczne, przejrzyste oraz kreatywne przyciąga uwagę potencjalnych klientów i zapada w ich pamięć na dłużej.
Dlatego korzystaj z różnych form graficznych, jednak unikaj ich nadmiernego używania. Staraj się nie stosować ciemnych i rażących barw oraz nieczytelnych czcionek. Pamiętaj, aby wyróżniać najważniejsze informacje i koncentrować się na przekazaniu informacji w czytelny sposób.
Systematyczność
Podstawą sukcesu wszelkich działań jest ich odpowiednie zaplanowanie. Dlatego zadbaj o systematyczną wysyłkę newslettera w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie. W ten sposób przyzwyczaisz swoich odbiorców do tego, że stale w danym terminie będą otrzymywać od Ciebie informacje dotyczące nowości, rabatów itp.
To szansa na nawiązanie relacji z nowymi klientami, którzy z niecierpliwością będą wyczekiwać nowych informacji od Twojej firmy np. o zaskakujących nowościach lub zniżkach.
Dlaczego warto tworzyć newsletter?
E-mail marketing to dodatkowa forma kontaktu klienta z daną firmą, dlatego warto rozważyć wprowadzenie regularnej wysyłki newslettera. Co więcej, jest to skuteczna metoda dotarcia do nowych, potencjalnych klientów.
Możliwość tworzenia spersonalizowanych wiadomości działa zachęcająco i przyciąga uwagę odbiorców. Wpływa na wiarygodność i buduje zaufanie, które jest podstawą do tego, aby chętnie nawiązać współpracę z właśnie Twoją firmą.
Warto również wspomnieć, że wbrew pozorom ten sposób dotarcia do nowych odbiorców pozwala maksymalnie ograniczyć koszty względem innego rodzaju promocji. Newsletter pozwala zbudować własną bazę użytkowników, którzy zostaną z Tobą na dłużej, co wpływa na niezależność.
A jeśli chcesz poświęcić ten czas na rozwój swojego biznesu, to powierz obsługę kampanii e-mail marketingowych doradcom internetowym. Wybierz ofertę WeNet, a dzięki bogatej bazie mailingowej dotrzesz do sprecyzowanej grupy docelowej – w której znajdą się zarówno obecni, jak i na ten moment potencjalni klienci. Zamów darmową konsultację na WeNet.pl i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.
Poznaj też filary mocnego wizerunku firmy w sieci.