W przypadku e-działalności opartej na sprzedaży produktów niezwykle istotne jest wybranie odpowiedniej platformy zarządzającej asortymentem i finansami. Jedną z ciekawszych baz — proponowanych przez firmę Mped Sp. z o.o. jest Prestashop. Czym wyróżnia się platforma e-commerce na tle innych oprogramowań sprzedażowych. Dlaczego warto się na nią zdecydować, jaka jest jej wydajność?

Dlaczego potrzebna jest platforma e-commerce w sklepie internetowym?

Otwierając sklep internetowy do zarządzania sprzedażą, można obrać dwa kierunki: rozwiązania autorskie albo platformę e-commerce. Jak podkreśla ekspert z firmy Mped Sp. z o.o.:

Obsługa e-sklepu wymaga posiadania określonych narzędzi, które pozwolą prowadzić sprzedaż. Ze względu na ogromną różnorodność branż i potrzeb klientów dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy specjalisty, który pomoże wybrać odpowiednie rozwiązania programowe, które będzie nie tylko funkcjonalne, estetyczne, ale przede wszystkim bezpieczne.

Jak informuje nas nasz rozmówca, uruchomienie sklepu internetowego wymaga doświadczenia podczas jego rozruchu. Podstawą jest porządne oprogramowanie sprzedażowo-analityczne, które powinno być zintegrowane z płatnościami online, systemami kurierskimi, programami księgowymi, a także mediami społecznościowymi, oraz systemem zarządzania danymi osobowymi klientów.

Dlaczego warto zdecydować się na Prestashop?

Platforma e-commerce Prestashop to tzw. rozwiązanie OpenSource (bez opłat za założenie). Jak wynika z informacji uzyskanych z firmy Mped, która od 2011 roku specjalizuje się w usługach informatycznych, jej zaletą jest duża elastyczność modyfikacji funkcji. W porównaniu z produktami konkurencyjnymi wspomniane rozwiązanie jest łatwe w instalacji, a w połączeniu z dobranym do zasobów sklepu serwerem, pozwala na stabilną, bezpieczną i wydajną sprzedaż internetową idealnie wpisującą się w potrzeby średnich i dużych przedsiębiorców. Możliwość założenia kilku kont o różnych uprawnieniach daje szerokie możliwości zarządzania biznesem.