Przeprowadzona przez Polskie Badania Internetu w 2019 roku analiza informuje o tym, że aż 24,4 miliona internautów – 14,1 miliona kobiet (19-59 lat) i 14, 5 miliona mężczyzn (19-59 lat) – wykorzystuje do przeglądania sieci urządzenia mobilne – a więc smartfony i tablety. Prowadzisz własną firmę, start-up, sklep internetowy lub działalność gospodarczą i odnotowałeś spadek zainteresowania ofertą lub usługami? Może to wynikać z niedostosowania Twojego serwisu do najnowszych wymogów i potrzeb użytkowników! Pomóc w tym może zlecenie przygotowania responsywnej strony www. Sprawdź, na czym polega responsywność.
Co to znaczy, że strona jest responsywna?
Jak wynika z najnowszego raportu Datareportal, do najpopularniejszych urządzeń używanych w celach przeglądania Internetu w Polsce zaliczają się:
- Smartfony – 56,5% użytkowników
- Komputery stacjonarne i laptopy – 42,4% użytkowników
- Tablety – 1,1% użytkowników
- Inne urządzenia – 0,04%
Jak widać, polscy internauci częściej korzystają z telefonów niż urządzeń PC. Zastanawiasz się, jak ich zachęcić do odwiedzin na Twojej stronie www? Teraz już masz odpowiedź. Pomoże Ci w tym responsywna strona (ang. responsive web design, w skrócie RWD). Jest kompatybilna z dowolnym wyświetlaczem w zgodzie z wytycznymi wyszukiwarki Google. Chociaż zmianie ulega wielkość ekranu, treść (na przykład kodu HTML) pozostaje nie zmieniona.
Dlaczego jest to ważne dla Twojego biznesu? Zalety responsywnych stron www!
Przeciętny polski internauta spędza w Internecie 6 godzin i 26 minut. Aby część tego czasu spędził na Twojej witrynie, musisz zadbać o jej responsywność. Pozwala to uniknąć typowych utrudnień, jakie zniechęcają użytkowników od korzystania z serwisu. Skomplikowana nawigacja, nieczytelny układ, niewczytująca się treść lub grafika, uciążliwe przewijanie i niewygodna czcionka zniechęcają użytkowników. W rezultacie przestają wchodzić na serwis. Od 2 lipca 2019 roku wprowadzono w Google nowy algorytm (Mobile First Index) wymagający responsywności stron www. Niedostosowanie się do wymogu doprowadzi do obniżenia pozycji lub niewyświetlania się w wynikach wyszukiwania Google Twojej witryny.
Budowa nowoczesnej strony www. Poznaj szczegóły! >>
Dzięki budowie własnej strony internetowej w pełni wykorzystasz biznesowy potencjał. Wygodna i przejrzysta strona www, dopasowanie jej poszczególnych części, dostosowanie do typu urządzenia lub przeglądarki Chrome czy Firefox w dowolnej rozdzielczości ekranu i szybkie wczytywanie na pewno zachęcą użytkowników. Natomiast Ty zaoszczędzisz czas na zlecanie kilku różnych wersji serwisu – na przykład dodatkowej wersji mobilnej. Dodatkowo wyróżnisz się wśród konkurencji i pokażesz, że śledzisz najnowsze technologie. W efekcie przyciągniesz więcej klientów zainteresowanych Twoimi usługami lub ofertą. Wpłynie to także pozytywnie na wzrost pozycji w wyszukiwarce Google i widoczność Twojego biznesu w sieci.
R W D – Rozwijaj Własny interes w Dowolnej rozpiętości!
Ostatnie wyniki badań ze stycznia 2020 roku opublikowane przez Datareportal wykazują, że w Polsce z urządzeń mobilnych korzysta aż 28,55 miliona internautów. Warto, abyś wykorzystał ten potencjał w swoim biznesie. Responsywność strony polega na tym, że witryna automatycznie dopasowuje się do wielkości ekranu przenośnego urządzenia, którego używa w danej chwili użytkownik. Zarówno tekst, jak i grafika skalują się tak, by można je było wygodnie czytać na tablecie, laptopie czy smartfonie. Przed zdecydowaniem się na responsywną stronę www, zapoznaj się ze standardowymi wartościami. Wyróżnia się 3 wersje szerokości:
- 1200 pikseli – ekrany w laptopach i komputerach PC
- 1024 pikseli – wyświetlacz tabletów
- 480 pikseli – monitory urządzeń mobilnych (smartfonów)
W przypadku tabletu, w wersji poziomej powinien osiągać 950 pikseli, a w pionowej 750 pikseli. Natomiast dla telefonu zalecana jest szerokość 450 pikseli (w wersji poziomej) i 300 pikseli (w wersji pionowej).
Jak sprawić, aby strona www była responsywna?
Biorąc pod uwagę fakt, że internauci korzystają głównie z urządzeń mobilnych do przeglądania stron www, możesz zlecić wdrożenie responsive web design specjalistom. Responsywna strona www powinna się składać ze spójnych i identycznych treści i zachowanego pierwotnego układu. Przykładowo na tabletach poszczególne elementy mogą być zamienione w przewijające się obiekty prezentujące zdjęcia lub usługi (tak zwane slidery). Natomiast na telefonach niektóre części witryny mogą być ukryte, a inne wyświetlone w inny sposób na przykład przez ikonki. Wszystko po to, aby w 100% wyjść naprzeciw oczekiwaniom Twoich nowych klientów.
Tracisz użytkowników lub zainteresowanie ofertą Twojej firmy? Popraw czytelność swojej strony www. Zadbaj o wygodę swoich potencjalnych klientów przez założenie responsywnej strony www. Spraw, aby internauci pozostali na dłużej na Twoim serwisie i żeby chętnie wracali do Twoich usług. Zadowolony użytkownik w sieci = większe zyski dla Twojego biznesu!
Źródła: Gemius, Testin.pl, Webfx, Mansfeld, Ideoforce, Premiumdigital, PBI, White-net, Datareportal