Pakowanie to proces, który nie ogranicza się do wyboru odpowiedniego kartonu i umieszczenia w nim towaru. Równie istotną kwestią jest sposób zaprezentowania produktu i komunikowania informacji do Klienta. Jeżeli zależy Państwu na utrzymaniu wysokiej efektywności pracy i wdrożeniu ekologicznych rozwiązań, należy rozważyć wykorzystanie technologii banderolowania. Sprawdźmy, co na ten temat mówi ekspert z firmy Apack.
Czym jest banderolowanie i gdzie się sprawdzi?
Banderolowanie to czynność polegająca na oklejaniu towarów taśmą foliową bądź papierową. W handlu i dystrybucji banderole służą do łączenia produktów w komplety promocyjne lub zestawy funkcjonalne. Jak wskazuje pracownik Apack, takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo transportu i magazynowania, ale ułatwia identyfikację wizualną opakowań.
Powody, dla których stosuje się proces banderolowania są bardzo różne. Niewątpliwie dostrzega się w ostatnich latach wzrost zainteresowania tą formą opakowania, które posiada szereg zalet. Jest to bardzo atrakcyjna forma zapakowania, która pozwala na mniejsze zużycie materiału opakowaniowego, przy jednoczesnym atrakcyjnym zaprezentowaniu produktu. Jest to często alternatywa dla klasycznych opakowań zbiorczych takich jak karton, czy foliowa zgrzewka. Banderole są chętnie wykorzystywane w również w przemyśle spożywczym
– wyjaśnia pracownik Apack.
Banderola – funkcje i właściwości
Proces banderolowania odbywa się z użyciem specjalnych maszyn, które konfekcjonują produkty przy użyciu różnego typu taśm. Jak zauważa pracownik Apack, obejmy mogą stanowić skuteczny nośnik informacji, prezentując logo producenta, nazwę produktu. Technologia banderolowania przychodzi również z pomocą w momentach realizacji działań marketingowych, takich jak tworzenie zestawów promocyjnych, czy pakietów użytkowych. Niekiedy banderole pełnią również rolę plomby zabezpieczającej opakowanie przed naruszeniem.
Jeżeli dostrzegają Państwo opcję zastosowania niniejszego procesu w przypadku Państwa produktów, skontaktuj się w firmą Apack, w celu pozyskania bardziej szczegółowych informacji.