Internet jest dźwignią dla biznesu. Odpowiednie wykorzystanie tego narzędzia może przynieść Ci wiele korzyści. Aby zrozumieć, czym właściwie jest SEO, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Jak często korzystasz z sieci? Gdzie wyszukujesz informacji na temat firm, produktów lub usług? Właściciele firm walczą o wysokie pozycje w wyszukiwarkach internetowych, aby móc docierać do jak największej liczby internautów. W celu poprawy widoczności w Google, wielu przedsiębiorców wykonuje optymalizację SEO swojej witryny. Na czym to polega? O tym, czym jest optymalizacja SEO, jakie działania wchodzą w jej skład i czy warto w nią zainwestować, dowiesz się z treści tego artykułu.
Czym jest optymalizacja SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization. Oznacza to optymalizację strony internetowej tak, aby była zgodna z wymaganiami wyszukiwarek internetowych. Im bardziej dopracujesz swoją witrynę pod kątem SEO, tym większe masz szanse na wysoką pozycję w Google. Warto o to zadbać, ponieważ wysoka pozycja w wyszukiwarkach przekłada się na większy ruch na stronie, a tym samym większą sprzedaż. Można więc śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie strony internetowej jest nieodłącznym elementem marketingu internetowego.
Jakie działania wchodzą w skład SEO?
Optymalizację SEO najprościej jest podzielić na dwie części. Pierwsza z nich, off-page SEO to działania podejmowane poza stroną internetową, zaś w skład on-page SEO wchodzą wszystkie działania podejmowane w obrębie danej strony WWW.
- działania na stronie, czyli on-page SEO
Działania z zakresu optymalizacji SEO, które wykonywane są w obrębie witryny, wymagają wiedzy specjalistycznej. Dobrym rozwiązaniem jest podjęcie się współpracy z renomowaną agencją marketingową, np. WeNet. Elementy podlegające optymalizacji on-page SEO, to między innymi:
- wszelkiego rodzaju treści na stronie – opisy produktów, wpisy na bloga czy artykuły, oraz nagłówki wraz z meta tytułem i meta opisem, które powinny zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe,
- struktura strony, a mianowicie przebudowa menu i generalne poprawki w szablonie strony WWW, dzięki czemu witryna stanie się czytelna dla robotów wyszukiwarek i przyjazna dla użytkowników,
- linkowanie wewnętrzne, czyli sieć linków w obrębie strony, które pomaga poruszać się po witrynie i wzmacnia jej pozycję,
- adresy URL, które powinny być poprawnie skonstruowane i czytelne,
- szybkość ładowania strony,
- responsywność witryny, czyli jej dopasowanie do różnego rodzaju urządzeń,
- przekierowania, należy ustawić nowe lub poprawić już działające.
- działania poza stroną, czyli off-page SEO
Do działań poza stroną należy budowanie wartościowego profilu linkowego, czyli link building. Jest to proces polegający na pozyskiwaniu wartościowych linków na stronach zewnętrznych, których celem jest zwiększenie ruchu w witrynie. Linki pozyskiwane są na tematycznych portalach, których odbiorcy mogą być potencjalnie zainteresowani Twoimi usługami. Odbiorca klikający w link, zostanie automatycznie przekierowany na Twoją stronę WWW, co zwiększy jej zasięg. Z uwagi na rosnącą popularność takiego działania, warto przykładać wagę do tego, żeby pozyskiwać linki wyłącznie na sprawdzonych i wartościowych portalach.
Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>
Jak pisane są teksty pod kątem SEO?
Skupmy się na konkretnym aspekcie optymalizacji SEO, czyli tworzeniu treści na stronę WWW. Na wysoką pozycję w Google mogą liczyć witryny, które posiadają dopracowane treści, czyli takie, które są czytelne i przejrzyste, wyczerpują temat i są napisane przystępnym językiem. Muszą zawierać także słowa kluczowe, odpowiadające na najczęstsze wyszukiwania internautów. Co jeszcze wpływa na jakość tekstów?
- oryginalność, czyli przygotowywanie nowych treści i ich aktualizowanie
- architektura treści, czyli operowanie znacznikami HTML – nagłówkami H1, H2, H3, które porządkują content na stronie i pomagają robotom wyszukiwarki zrozumieć, które treści są najważniejsze
Dlaczego dopracowane teksty na stronie WWW są tak istotne?
Dobry content w postaci tekstów i artykułów wpływa na pozytywny odbiór witryny przez internautów, a tym samym determinuje czas, który spędzą oni na Twojej stronie internetowej. Długi czas spędzony przez internautów na Twojej stronie WWW może być sygnałem dla robotów Google, że Twoja witryna zawiera wartościowe treści, dzięki czemu masz szansę na zyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Czy warto zainwestować w usługę pozycjonowania strony?
Optymalizacja SEO to złożony proces, a szereg działań, które należy podjąć w celu poprawy widoczności w sieci, wymaga specjalistycznej wiedzy. Najlepszym rozwiązaniem jest podjęcie się współpracy z agencją marketingową WeNet, która zajmie się przeprowadzeniem kompleksowej usługi optymalizacji SEO. Współpraca z agencją interaktywną to przede wszystkim bezpłatny audyt SEO, na podstawie którego specjaliści określą, jakich działań należy się podjąć w celu poprawy widoczności Twojej witryny. Co więcej, otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie czuwał nad postępem prac i sporządzał comiesięczne raporty.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO, wejdź na bloga WeNet.pl, gdzie znajdziesz wiele artykułów eksperckich. Zapoznaj się także z naszą ofertą i już dziś skontaktuj się z naszym konsultantem, a niebawem będziesz mógł cieszyć się wzrostem ruchu na swojej stronie oraz poprawą wskaźnika sprzedaży!