Merchandising to ogół działań reklamowych, podejmowanych przez dostawców i detalistów, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Aby nadążyć za rozwijającym się rynkiem, firmy muszą dbać o wysoki poziom obsługi klienta i stale poprawiać wyniki sprzedażowe. W przypadku wielkopowierzchniowych sieci sprzedaży detalicznej najlepszym sposobem na zrealizowanie tego celu jest visual merchandising.
Merchandising – czy to się opłaca?
Skoordynowane działania dają znacznie lepsze efekty niż indywidualny wysiłek, dlatego coraz więcej firm wykorzystuje nowoczesne narzędzia marketingowe, takie jak visual merchandising. Dbanie o atrakcyjne ułożenie towarów, informowanie o akcjach promocyjnych czy tworzenie przemyślanej ekspozycji, wpływają na sposób odbioru oferty przez klienta. Powierzając działania reklamowe profesjonalnej firmie, takiej jak Golden Serwis, możesz mieć pewność, że w krótkim czasie osiągniesz zamierzone rezultaty sprzedażowe przy angażowaniu mniejszych nakładów finansowych.
Czym jest visual merchandising?
Visual merchandising to pojęcie odnoszące się do wszystkiego, co widzi klient wchodzący do sklepu. Poczynając od witryny, przez sposób rozłożenia towarów, po logo, aż po banery informujące o promocjach. Główną zasadą aranżacji przestrzeni handlowej jest przyciągnięcie uwagi klienta – namówienie go do kupna danego produktu. Aby uzyskać zamierzone efekty, wystrój powinien być zmieniany średnio co dwa tygodnie – utrzymując stałą ekspozycję wysyłamy podświadomy komunikat, że asortyment jest niezmienny, a przez to nudny i niepowtarzalny. Samodzielne zmiany wystroju mogą okazać się jednak nieefektywne – dynamiczne przearanżowanie musi iść w parze z przemyślaną koncepcją. Profesjonalny merchandiser wie, jak wyeksponować towary, aby wzbudziły zainteresowanie, a jednocześnie nie przytłoczyły klienta zbyt dużą powtarzalnością. Kluczem do przyciągnięcia odbiorcy jest połączenie kilku czynników – krótkiego komunikatu, atrakcyjnego wyglądu i wzbogacenia wiedzy na temat produktu.