Każda firma posiadająca własną markę i reprezentują ją sygnaturę, powinna rozważyć jej prawne zabezpieczenie. Zastanawiasz się, czym dokładnie jest symbol przedsiębiorstwa i na czym polega proces jego ochrony? Szukasz specjalisty zajmującego się tego typu usługami? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, czym jest znak towarowy oraz jak go chronić z kancelarią patentową Ireny Janickiej!
Czym jest znak towarowy?
Definicja znaku towarowego regulowana jest przez prawo własności przemysłowej. Oznacza to, że symbol ten powinien odróżniać się od innych tego typu znaków oraz należy przedstawiać go w konkretnych formach możliwych do zamieszczenia w rejestrze. Ich przykładami są np. grafiki w formie:
loga lub obrazu
wyrażenia
połączenia obrazu/loga i wyrażenia
kompozycji kolorów
hologramu
Poza tym w celu identyfikacji marki można użyć m.in. sygnału dźwiękowego, a nawet zapachu czy smaku. W ostatnich dwóch przypadkach nie zawsze jest możliwe dokładne i obiektywne określenie wartości symbolu, dlatego taki wybór należy dodatkowo skonsultować ze specjalistą. Wszystkie formy znaku niezależnie od rezultatu powinny być oryginalne, powiązane z firmą, oraz zgodne prawem autorskim.
Jak chronić znak towarowy?
Jeśli posiadamy gotowy wzór sygnatury idealny dla naszego przedsiębiorstwa w celu ochrony marki, powinniśmy go zarejestrować. Zanim to zrobimy, należy upewnić się, że podobny znak nie istnieje już w rejestrze. Pomocą w finalizowaniu ochrony gotowego znaku towarowego, do którego firma musi posiadać prawa majątkowe, zajmuje się rzeczoznawca patentowy.
Jeżeli poszukujemy profesjonalnej pomocy w tym zakresie na terenie Warszawy, warto udać się do Kancelarii Patentowej Ireny Janickiej. Placówkę reprezentują doświadczeni specjaliści, kompleksowo realizujący proces objęcia ochroną znaków towarowych. Dodatkowo służą fachowym doradztwem z zakresu prawa autorskiego i prawa własności przemysłowej. Firma działa w branży od ponad 20. lat i z powodzeniem wspiera zarówno małe, jak i duże firmy w bezproblemowym i legalnym tworzeniu identyfikacji marki.