Samo to, że firma jest nowa na rynku, nie oznacza, że jest innowacyjna. Niestety, wielu przedsiębiorców sądzi, że wystarczy podejrzeć pomysł, który istnieje na zachodzie i przenieść go na polski rynek. Jest to bardzo prosty sposób na rozpoczęcie firmy, ale niestety, nie jest to przy okazji biznes innowacyjny.
Dlaczego biznes powinien być innowacyjny?
Innowacja to nowy sposób na czynności, które wcześniej były już dokonywane. Samo podpatrzenie pomysłu za granicą - choćby był świetny - niestety nie wystarczy. Ważne jest też, aby dopasować go do specyfiki rynku, na którym działamy, oraz wprowadzić pewne “ulepszenia”, aby rozwijać go sprawniej. Jeszcze gorsze jest natomiast trzymanie się pomysłu, który wiele lat temu był nowoczesny, a z biegiem czasu się zestarzał. Jak informują specjaliści od projektowania innowacji z firmy InnovaOps, wdrażanie innowacji poprzez design oznacza poszukiwanie lepszych sposobów wykonywania pracy w celu poprawy jakości życia. Projektowanie innowacji to przede wszystkim zorientowanie wdrażanych rozwiązań na użytkownikach.Innowacje są więc potrzebne głównie po to, aby jak najlepiej dostosować się do klienta. Ważne, abyśmy wraz z nim, szli z duchem czasu. Skutkuje to finalnie tym, że klient nie uda się do konkurencji, a z nami zostanie na dłużej.