Dobry hosting zapewnia szybkie, sprawne i bezawaryjne działanie strony internetowej. Zastanawiasz się, jaki hosting wybrać? Kieruj się przede wszystkim potrzebami i wymaganiami Twojego biznesu. Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, jakie są rodzaje hostingu. Wybierz najlepsze rozwiązanie dla swojej firmy. Dowiedz się też, po czym poznać dobrego hostingodawcę.
Co to jest hosting?
Hosting to usługa, która polega na udostępnieniu miejsca na serwerze dla strony internetowej i jej zasobów. Serwer ten działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu strony WWW są dostępne dla użytkowników Internetu przez cały czas, z każdego miejsca na świecie. Niezależnie więc od pory dnia, internauta może odwiedzić witrynę, przeglądać ją i swobodnie z niej korzystać. Hosting strony internetowej jest zatem niezbędnym elementem – bez niego witryna nie będzie działać.
Jaki hosting wybrać?
Pamiętaj, że dobry hosting da Ci gwarancję, że Twoja strona internetowa będzie działała szybko i sprawnie. Często kluczowym kryterium wyboru hostingu jest jego cena. Warto tutaj zaznaczyć, że nie zawsze im droższa usługa, tym lepsza. Czasami jest tak, że klient przepłaca, gdyż płaci za coś, z czego później tak naprawdę zupełnie nie korzysta.
Jaki więc hosting będzie najlepszy? Otóż wszystko zależy od wielkości strony WWW oraz biznesu. Żeby wybrać dobrze i mądrze, należy kierować się swoimi indywidualnymi potrzebami.
Zapewniamy hosting stworzony z myślą o Tobie >>
Jakie są rodzaje hostingu?
Na rynku mamy do wyboru cztery główne rodzaje hostingu. Każdy z nich ma swoje zalety i wady. Sprawdź, który z nich najbardziej odpowiada wymaganiom Twojej firmy.
Hosting współdzielony
Jest to dobra opcja dla małych firm i stron z niewielką liczbą odwiedzin. Jeśli zdecydujesz się na to rozwiązanie, będziesz dzielić miejsce na serwerze razem z innymi.
Zalety:
- mały koszt,
- gotowe rozwiązanie, nie trzeba mieć żadnej wiedzy technicznej, hostingodawca zapewnia wsparcie.
Wady:
- brak kontroli nad hostingiem,
- ryzyko wystąpienia przeciążenia, strona może wolniej się ładować,
- większe niebezpieczeństwo spowodowane dzieleniem plików i baz danych z innymi.
VPS, czyli Virtual Private Server
Rozwiązanie pośrednie, w którym mimo współdzielenia serwera z innymi, dostajesz własną, wydzieloną część serwera, czyli osobne zasoby w postaci pamięci RAM, wydajności CPU i pojemności na dysku. Ten rodzaj hostingu jest dla osób, które oczekują większej swobody, chcą mieć kontrolę nad hostingiem i mają pewną wiedzę.
Zalety:
- atrakcyjna cena,
- kontrola nad hostingiem,
- lepsze działanie i wydajność,
- większe bezpieczeństwo.
Wady:
- w przypadku awarii dane są przenoszone – wiąże się to z ryzykiem czasowej niedostępności strony.
Serwer dedykowany
Indywidualny rodzaj hostingu, w którym dostajesz serwer wyłącznie na własny użytek. Jeśli więc masz większe wymagania, oczekujesz zaawansowanych rozwiązań i jesteś w stanie więcej zapłacić, wybierz serwer dedykowany.
Zalety:
- zaawansowana kontrola nad stroną, większe możliwości, niezależność,
- gwarancja bezpieczeństwa,
- doskonała wydajność.
Wady:
- wysoka cena – roczny koszt może wynieść nawet ok. 2000 zł,
- konieczność posiadania wiedzy technicznej.
Cloud Server
Ostatnia opcja to serwer w chmurze, który stanowi alternatywę dla fizycznych serwerów. Będzie trafionym wyborem dla osób, które mają wiedzę i zależy im na zaawansowanej usłudze.
Zalety:
- duża elastyczność, zaawansowane możliwości konfiguracji,
- odporność na awarie – w ich przypadku serwer jest przenoszony w inne miejsce.
Wady:
- wysoka cena,
- wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy do zarządzania i konfiguracji.
Na co warto zwracać uwagę przy wyborze hostingodawcy?
Jak już zostało wspomniane, wybierając rodzaj hostingu, należy kierować się potrzebami własnego biznesu. Wiele zależy od tego, jak duża jest Twoja firma, na jakim etapie prowadzenia działalności jesteś oraz jaki budżet chcesz przeznaczyć.
Pamiętaj też jednak, by mądrze wybrać firmę hostingową. Zwróć uwagę na:
- lokalizację serwerowni – firma powinna mieć własne serwery, które znajdują się na terenie Polski,
- rozwiązania technologiczne firmy,
- poziom bezpieczeństwa – serwer powinien mieć domyślnie zainstalowaną najnowszą wersję języka PHP; hostingodawca powinien zapewniać regularne wykonywanie kopii bezpieczeństwa danych,
- wsparcie techniczne i priorytetową obsługę klienta w trakcie całego okresu współpracy,
- jasność wszystkich kosztów, które są związane z zawarciem umowy,
- funkcje i dodatki – np. poczta e-mail we własnej domenie, ochrona antywirusowa itd.,
- możliwość personalizacji usługi.
Chcesz, by Twoja firmowa strona działała bez zarzutów? Wybierz dobry hosting. Wiesz już, czym warto się kierować. Pamiętaj, że najważniejsze są potrzeby Twojej witryny.