Ponieważ na rynku znajdziemy wiele ofert firm, które zajmują się rachunkowością, mamy możliwość skorzystania z tej, która najbardziej odpowiada naszym oczekiwaniom i spełnia wymagania, jakie stawiamy w zakresie prowadzenia księgowości. Decydując się na współpracę z biurem rachunkowym, warto jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Czym więc należy się kierować?
Na co zwrócić uwagę, wybierając biuro rachunkowe?
Najistotniejsze są zawsze kompetencje danego biura rachunkowego i jego pracowników. Muszą znać dokładnie przepisy prawne z zakresu rachunkowości, a także na bieżąco orientować się w aktualnych zmianach. Ich kierunkowe wykształcenie, a także zdobyte certyfikaty i wieloletnie doświadczenie zapewni profesjonalne prowadzenie księgowości naszego przedsiębiorstwa. Biuro Rachunkowe Beatex prowadzone w Warszawie, które oferuje swoim klientom usługi księgowe i kadrowo-płacowe, fachowo zajmie się rachunkowością naszej firmy oraz jej podatkami.
Forma i zasady, na podstawie których będzie odbywać się współpraca, powinna zostać ustalona jeszcze przed powierzeniem naszej księgowości pracownikom biura rachunkowego. Należy wspólnie z nimi ustalić formę kontaktu. W zależności od tego, jaki sposób przekazu informacji będzie dla nas wygodniejszy, taki rodzaj kontaktu możemy wybrać. Istotne jest także określenie sposobu dostarczania dokumentów. Biuro rachunkowe powinno także przekazać nam informację na temat godzin, w których jego pracownicy będą do naszej dyspozycji.
Ponieważ biura rachunkowe zobowiązane są do posiadania polisy OC, warto dowiedzieć się, jaki jest jej zakres. Jest ona niezbędna w przypadku, w którym doszłoby do popełnienia błędu. Wówczas kara, którą obciążony zostaje przedsiębiorca, jest pokrywana przez ubezpieczenie. Dlatego ważne, aby kwota, na której wysokość została wykupiona polisa, mogła zrekompensować szkodę. Wielu przedsiębiorców przy wyborze biura rachunkowego kieruje się też przede wszystkim ceną usług. Może być to jednak błędne myślenie. Im niższe koszty, tym mniejszy zakres zadań, które możemy zlecić pracownikom zatrudnionym w danym biurze. Warto więc dostosować tę kwestię do potrzeb prowadzonej przez nas działalności.