Biura rachunkowe świadczą usługi w ramach prowadzenia księgowości pełnej i uproszczonej. Często także pomagają optymalizować podatki czy świadczą szerokie doradztwo inwestycyjne. Ważnym punktem ich oferty dla małych, średnich i dużych firm jest przejmowanie ich spraw kadrowo-płacowych. O jakich usługach mowa oraz dlaczego warto zdecydować się na outsourcingową współpracę?
Zakres obsługi kadrowo-płacowej
Sprawy kadrowo-płacowe są bardzo złożone i różnorodne a im więcej pracowników zatrudnia firma, tym więcej jest procesów ich kompleksowej obsługi. Biura rachunkowe pomagają zatem w prowadzeniu akt osobowych, kart urlopowych czy w ewidencji czasy pracy. Często z takich usług korzystają firmy transportowe i duże zakłady działające w systemie zmianowym, zapewniając sobie błyskawiczne załatwianie spraw pracowniczych.
Dotyczą one również naliczania wynagrodzeń, sporządzania deklaracji rocznych i zgłoszeniowych czy przygotowywania przelewów kadrowych oraz tych dla Urzędu Skarbowego lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Rozszerzona obsługa kadrowo-płacowa może być związana także z zapisem pracowników na szkolenia, z rozliczeniami ich nadgodzin oraz wyjazdów służbowych, a nawet z dbaniem o kwestie BHP. Takie dodatkowe działania gwarantuje Biuro rachunkowe EUROBILANS, które kieruje swoją ofertę do spółek z o.o., spółek jawnych, spółek cywilnych i osób fizycznych.
Zalet outsourcingowej obsługi kadrowo-płacowej
Zewnętrzna obsługa kadrowo-płacowa jest rekomendowana dzisiaj dla każdej firmy, która zatrudnia kilku pracowników. Pozwala ona przede wszystkim znacznie obniżyć koszty procesów księgowych. Przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać własnych księgowych, wynajmować dodatkowych przestrzeni biurowych czy kupować drogiego sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem. Biuro rachunkowe pomaga również optymalizować koszty ponoszone przez pracodawców przy różnych umowach cywilnoprawnych.
Kolejną zaletą outsourcingowej obsługi kadrowo-płacowej jest jej pełen profesjonalizm, na który składa się terminowość, poufność, stosowanie przepisów RODO oraz obiektywizm. Sprawy pracowników są błyskawicznie załatwiane, co wpływa na ich zadowolenie oraz pozytywną ocenę pracodawcy przez jego zespół. Wiele działań prowadzonych jest przy tym zdalnie. Wnioski urlopowe i chorobowe, dokumenty potrzebne do urlopu macierzyńskiego czy pomoc przy inwestowaniu pracowników w dodatkowe fundusze emerytalne mogą być świadczone drogą elektroniczną.