Rynek pracy to przestrzeń zaciętej rywalizacji zarówno pracodawców, jak i pracowników. Kandydat ze swojej strony musi wykazać, że jest właściwą osobą do zajmowania określonego stanowiska, natomiast zadaniem firmy jest zadbać o to, aby pracownik czuł się doceniony za wysiłek, jaki wkłada w wykonywane obowiązki. Jak znaleźć zatrudnienie na dobrych warunkach i jednocześnie odpowiadające naszym kwalifikacjom?
Poszukuję pracy – od czego zacząć
Ponad połowa aktywnych na rynku pracy specjalistów dąży do zmiany zatrudnienia. Dodatkowo poważną konkurencję stanowią młodzi ludzie, którzy dopiero co ukończyli szkoły i poszukują swojej pierwszej poważnej pracy – często są równie atrakcyjni dla pracodawców ze względu na doświadczenie gromadzone podczas staży i praktyk podczas studiów. Jak zatem w takiej sytuacji sprawić, aby to nas zatrudniono na wymarzonym stanowisku? Przede wszystkim poszukiwanie pracy wymagać od nas będzie zaangażowania oraz konsekwencji. Ogromne znaczenie ma też prezentacja naszych osiągnięć i kwalifikacji. Głównym źródłem informacji o kandydacie, jakie bierze pod uwagę rekruter, jest CV.
Uwagę należy zwrócić na to, aby w życiorysie na bieżąco uzupełniać kolejne informacje dotyczące szkoleń, zdobytych certyfikatów oaz wszelkich umiejętności. Istotne, aby były one wyeksponowane w sposób atrakcyjny – uporządkowany i przejrzysty, a jednocześnie przyciągający uwagę każdego, kto spojrzy na CV. Pamiętajmy, że nie zawsze dużo znaczy dobrze. Jeśli na przykład pracowaliśmy w wielu różnych branżach, nie piszmy o wszystkim w życiorysie, a skupmy się raczej na tych doświadczeniach, które będą ważne przy rekrutacji na konkretne stanowisko, o które się ubiegamy. Ponadto warto uzyskać od poprzednich pracodawców referencje, które dołączymy do składanej aplikacji o pracę.
Gdzie szukać pracy i jak ją zdobyć
Skuteczność w poszukiwaniu pracy jest ściśle związana z tym, jakimi kanałami docieramy do ofert i pracodawców. Przeglądanie stron internetowych czy ogłoszeń prasowych na własną rękę może być uciążliwe – wymaga od wiele czasu i może trwać długo. Z tej formy korzystają zazwyczaj osoby już zatrudnione, które pragną znaleźć nową pracę. Jednak zarówno dla nich, jak i dla osób szukających zatrudnienia najlepszym rozwiązaniem będą agencje pośrednictwa pracy takie jak firma Olma sp. z o.o. w Częstochowie. Korzystanie z ich pomocy znacząco przyspiesza procesy rekrutacyjne, agencja bowiem zajmuje się wstępną selekcją i znalezieniem takich ofert pracy, które spełniają nasze oczekiwania i jednocześnie odpowiadają naszym kompetencjom.
Pomoc specjalistów, którzy mają szeroką wiedzę o rynku pracy, będzie też nieoceniona ze względu na doradztwo, jakie oferują. Może okazać się, że stoi przed nami o wiele więcej możliwości niż by nam się wydawało lub istnieją kwalifikacje, które warto zdobyć, by zyskać na atrakcyjności w oczach potencjalnego pracodawcy. Pośrednik pracy ma za zadanie zapewnić nam wsparcie merytoryczne i techniczne w staraniach o pracę, a nasz sukces jest jego sukcesem, dlatego możemy mieć pewność, że znajdziemy to, czego szukamy. Pamiętać powinniśmy przy tym o tym, aby określić pewne kryteria, takie jak miejsce zatrudnienia (miasto, województwo) czy poziom stanowiska.