Moda na długie, gęste rzęsy trwa nieprzerwanie od kilku dekad. Odpowiedzią na potrzeby konsumentek chcących cieszyć się pięknymi, długimi rzęsami, są profesjonalne metody przedłużania rzęs, wykonywane w salonach kosmetycznych. Jakie są największe wady i zalety przedłużania rzęs? Czym różnią się poszczególne metody? Czy warto się na nie zdecydować?
Na czym polega zabieg przedłużania rzęs?
W przypadku przedłużania rzęs można wyróżnić kilka metod: tzw. metodę 1:1, 2:1 oraz 3:1. Oznaczają one, ile sztucznych rzęs zostaje przyklejonych do jednej naturalnej. W związku z tym metoda 1:1 będzie najbardziej zbliżona do naturalnego wyglądu, natomiast 3:1 da już bardzo wyraźny efekt przedłużenia i pogrubienia. Zabieg jest bezbolesny. Warto pamiętać, by decydując się na przedłużenie, wybierać tylko sprawdzone, profesjonalne gabinety, jak np. Marylin Studio Kosmetyczne Renata Gawłowska, ponieważ niedokładnie wykonany zabieg przez osobę do tego nieprzygotowaną, może nie tylko dać karykaturalny, przerysowany wręcz efekt, ale również – ze względu na bliskie sąsiedztwo rzęs z okiem, będącym bardzo delikatnym narządem – okazać się niehigieniczny i niebezpieczny dla zdrowia.
Wady i zalety
Pierwszą i najważniejszą zaletą jest efekt, jakiego nie uzyskamy nigdy domowymi metodami. Nawet najlepsze pogrubiające i wydłużające tusze do rzęs nie są w stanie sprawić, by nasze rzęsy wyglądały jak po profesjonalnym zabiegu przedłużania. U osób z tendencją do cienkich, krótkich rzęs, nie ma niestety innej drogi, by cieszyć się pięknym spojrzeniem. Kolejną zaletą jest szeroki wachlarz metod – dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie.
Największą wadą związaną z przedłużaniem rzęs jest natomiast koszt zabiegu. Jest to jednorazowy wydatek rzędu od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Należy jednak przemyśleć przy tym wszystkie za i przeciw – prawdopodobnie w dłuższej perspektywie okaże się, że nie jest to wygórowana kwota w stosunku do otrzymanego rezultatu. Kolejną wadą może być konieczność regularnego uzupełniania rzęs, w celu podtrzymania efektu, a więc wpisanie na stałe do swojego grafiku regularne odwiedzanie salonu kosmetycznego.